نانسی پرونده ترامپ را به سنا ارجاع داد

ایسنا نوشت:رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تدارک برای ارجاع بندهای مربوط به استیضاح دونالد ترامپ به مجلس سنای این کشور به منظور ادامه فرآیند مربوط به این استیضاح و محاکمه او خبر داد.

به گزارش پایگاه هیل، با ارجاع پرونده استیضاح دونالد ترامپ به مجلس سنا از سوی نانسی پلوسی، بن‌بستی که در روزهای گذشته به سبب خودداری این رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از ارجاع این پرونده به وجود آمده و باعث به تاخیر افتادن محاکمه مربوط به استیضاح ترامپ در سنا شده بود، پایان می‌یابد.

این اقدام به این معنی خواهد بود که دموکراتها در ادامه فرآیند مربوط به استیضاح ترامپ چند مدیر استیضاح را منصوب خواهند کرد تا استدلالهای این حزب در خصوص ارتکاب جرایم سطح بالا و تخلف ازسوی رئیس جمهور آمریکا را به هنگام محاکمه وی مطرح سازند. مجلس سنای آمریکا بعد از دریافت پرونده مربوط به دو بند استیضاح ترامپ که در مجلس نمایندگان این کشور تصویب شد، محاکمه ترامپ را آغاز خواهد کرد.

نانسی پلوسی در نامه‌ای به دموکراتها نوشت: من از جرولد ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان خواستم خودش را برای قطعنامه مربوط به انتصاب مدیران دموکراتها برای فرآیند استیضاح ترامپ و ارجاع دادن بندهای این استیضاح به مجلس سنا در صحن مجلس نمایندگان طی چند روز آینده آماده کند.

وی خطاب به ندلر تصریح کرد: من در نشست روز سه‌شنبه آینده فراکسیون دموکراتهای مجلس نمایندگان با شما درباره اینکه چطور قرار است فرآیند استیضاح را ادامه دهیم رایزنی خواهم کرد.

بر اساس برنامه‌ زمانی که پلوسی مطرح کرده، این احتمال هست که محاکمه مربوط به استیضاح ترامپ در سنا حتی از چهارشنبه شروع شود. بیشتر از سه هفته پیش بود که مجلس نمایندگان آمریکا دو بند استیضاح شامل دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و مانع ایجاد کردن بر سر راه فعالیت کنگره را علیه دونالد ترامپ تصویب کرد که البته عمده رای مثبت به آنها از سوی نمایندگان دموکرات بود و جمهوریخواهان از آنها حمایت نکردند.

با این حال پس از تصویب این بندها، ترامپ و جمهوریخواهان، پلوسی را تحت فشار قرار دادند تا پرونده استیضاح را به مجلس سنا که در کنترل جمهوریخواهان است ارجاع دهد اما پلوسی تا کنون به بهانه این که جمهوریخواهان محاکمه عادلانه‌ای برای ترامپ برگزار نخواهند کرد، از انجام این کار سر باز زده است.

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا همچنان تاکید کرده که باید هر گونه تصمیم در رابطه با احضار شاهدان مربوط به فرآیند محاکمه ترامپ بعد از آنکه سنا این محاکمه را آغاز کرد اتخاذ شود.

دموکراتها خواستار آن بودند که مک‌کانل باید قبل از تصویب آغاز محاکمه برای استیضاح ترامپ، به سراغ ایراد شهادت شاهدان برود اما او چند روز پیش با رد این درخواست تاکید کرد که در داخل جمهوریخواهان از آرای حمایتی کافی برای دادن رای مثبت به آغاز محاکمه برخوردار است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =