گزارش ۵۰ مورد سالمندآزاری در البرز

ایسنانوشت:حمدیرکل بهزیستی البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون چهار سالمند یعنی دو زوج که در مراکز شبانه روزی بهزیستی زندگی می‌کردند پس از آشنایی با هم ازدواج کرده‌اند.

اسدلله حیدری با اشاره افزایش جمعیت سالمندی ایران اظهار کرد: طبق پیش بینی صورت گرفته  ظرف ۳۰ سال آینده حدود ۲۵ درصد جامعه ما را سالمندان تشکیل خواهند داد.

وی ادامه داد: این موضوع با توجه وضعیت رفاهی ، روحی روانی و معیشتی و اقتصادی سالمندان در ایران بسیار چالش برانگیز خواهد شد و اگر برنامه ریزی نشود جامعه به مشکلات  زیادی مواجه می شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه از حالا باید برای توانمندسازی سالمندان برنامه ریزی صورت بگیرد، افزود: باید شرایطی فراهم شود که سالمندان بتوانند با تسلط بر زندگی فردی و اجتماعی، سال‌های باقی مانده از عمر خود را با امید و انگیزه سپری کنند.

وی با بیان اینکه بهزیستی البرز خدمات خاصی به سالمندان تحت پوشش خود ارائه می‌دهند تا در مسیر توانمندسازی آنها گام بردارد، توضیح داد: بعد از معرفی سالمندان به مراکز آموزشی و توانبخشی، برنامه ریزی برای حضورشان  در کارگاه‌های آموزشی مربوط به خدمات روانشناختی به منظور ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی آنها انجام می شود.

این مسئول گفت: برگزاری  اردوهای تفریحی  و زیارتی به صورت گروهی از دیگر برنامه های بهزیستی برای سالمندان است که اجازه نمی دهد آنان از بافت جامعه فاصله گرفته و منزوی شوند.

وی اظهار کرد: ارائه آموزش‌های لازم برای پیشگیری از افسردگی، معرفی سالمندان به مراکز توانبخشی و درمانی برای انجام اموری مثل فیزیوتراپی،  کنترل فشار و قند خون و ... از دیگر خدمات بهزیستی به جامعه هدف است.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای سالمندان از جمله قالیبافی، بافتنی ، نقاشی، خیاطی، قلاب بافی ، گلیم بافی و ... با هدف افزایش خودباوری در آنها از دیگر برنامه های بهزیستی برای حمایت از سالمندان تحت پوشش است.

مدیرکل بهزیستی البرز ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰ سالمند در استان از خدمات روزانه و یا شبانه روزی بهزیستی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت مراکز فوریت‌های اجتماعی برای خدمات رسانی به سالمندان آزاردیده گفت: تا پایان آبان ماه ۵۰ مورد سالمندآزاری در استان گزارش شده که این افراد به مراکز فوریت‌های اجتماعی منتقل و از مددکاری تخصصی، مشاوره و حمایت حقوقی برخوردار شدند.

حیدری اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون چهار سالمند یعنی دو زوج که در مراکز شبانه روزی بهزیستی زندگی می‌کردند پس از آشنایی با هم ازدواج کرده که  یک زوج پس از ازدواج مرکز را ترک کرده وزوج دیگر در پانسیون زندگی می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =