نمی‌توان انتظار داشت میوه به قیمت سال گذشته عرضه شود

رئیس اتحادیه میوه فروشان کرج فلاح با اشاره به اینکه تب گرانی حتی دامن جعبه‌های پلاستیکی میوه را هم گرفته، گفت: این سبدها سال گذشته ۱۵۰۰ تومان قیمت داشت ولی حالا قیمت هر کدام از آنها به ۵۰۰۰ تومان رسیده است.

محمدرضا فلاح اظهار کرد: طی چند روز گذشته شاهد افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی برخی از انواع میوه و سبزیجات بوده‌ایم که این به گران فروشی مرتبط نیست و دلایل دیگری دارد.

وی ادامه داد: سبزی و صیفی جان مصرفی این فصل از سال استان اغلب در جنوب کشور کشت و برداشت می‌شود و چون در هفته‌های گذشته شاهد بارندگی در اغلب شهرهای جنوب کشور بودیم، برداشت محصولات متوقف شده بود.

وی توضیح داد: در زمان بارندگی امکان برداشت محصولات وجود ندارد به همین دلیل شاهد کاهش عرضه محصولات خواهیم بود، این در صورتی است که تقاضا ثابت باقی مانده است.

وی اضافه کرد: به علاوه، از سال قبل تا کنون شاهد افزایش هزینه‌های نهایی برای  عرضه میوه، سبزی و صیفی جان بوده‌ایم به  عنوان مثال کارگری که سال گذشته روزی ۵۰ هزار تومان مزد می گرفت امسال  به کمتر از ۱۰۰ هزار تومان راضی نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به افزایش هزینه حمل و نقل محصولات اضافه کرد: سال گذشته حمل و نقل باری که با ۳۰۰ هزار تومان انجام می‌شد امسال حدود دو برابر شده که این امر باعث افزایش قیمت نهایی محصولی که به دست مردم می‌رسد می‌شود.

فلاح با اشاره به اینکه تب گرانی حتی دامن جعبه‌های پلاستیکی میوه را هم گرفته، گفت: این سبدها سال گذشته ۱۵۰۰ تومان قیمت داشت ولی حالا قیمت هر کدام از آنها به ۵۰۰۰ تومان رسیده است.

وی ادامه داد: با این افزایش قیمت‌ها نمی‌توان انتظار داشت مثلا کدو سال گذشته ۲۰۰۰ تومان باشد و امسال هم به همان قیمت پارسال به دست مصرف کننده برسد.

وی با اشاره به اینکه تعادل به قیمت گوجه فرنگی بازگشته، گفت: ماه گذشته شاهد افزایش قیمت گوجه فرنگی در واحدهای عرضه بودیم ولی در حال حاضر این محصول با قیمت هفت هزار تومان در میدان بار به فروش می رسد و به احتساب سود فروش، به قیمت ۹ هزار تومان در میوه فروشی ‌ها عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه فروشان کرج در ادامه با اشاره به ذخیره مناسب سیب و پرتقال شب عید افزود: در ایام نزدیک به ایام نوروز بر اساس اجرای طرح تنظیم بار، سیب و پرتقال مصرفی استان برای ایام عید ذخیره شده و مشکلی برای تامین آن نداریم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =