ماموریت لاریجانی به کمیسیون امنیت ملی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی/سردار حاجی‌زاده به مجلس می‌رود

مهر نوشت:رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرمانده کل سپاه پاسداران در جلسه غیرعلنی مجلس گزارشی از سقوط هواپیمای اوکراینی و عملیات «عین الاسد» ارائه داد.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بعد از حدود یک ساعت و نیم جلسه غیرعلنی به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه،  گفت: امروز از ساعت ۸ صبح جلسه ای با حضور سردار سلامی فرمانده سپاه راجع به عملیاتی که انجام شده و حادثه ناگواری که رخ داد و قلب همه ملت ایران را جریحه دار کرد، داشتیم.    

لاریجانی ادامه داد: علاوه بر این، دلایل وقوع این اتفاق مورد بررسی قرار گرفت. سردار سلامی در این خصوص توضیحاتی را ارائه داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: فرمانده سپاه پاسداران توضیحاتی در مورد آمادگی سپاه برای مقابله با اقدامات آمریکا و کیفیت عملیات در «عین الاسد» ارائه داد.

وی گفت: علاوه بر این گزارشی در مورد اقدامی که منجر به سقوط هواپیما شد و همچنین اشکالاتی که در این زمینه وجود داشت، ارائه داد.

لاریجانی با بیان اینکه امیدواریم با تدابیری که انجام می شود، به جد پیگیری کنند تا از تکرار این حوادث جلوگیری شود، تاکید کرد: از کمیسیون امنیت ملی نیز می خواهم این موضوع را پیگیری کنند تا از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

ذوالنوری: سردار حاجی‌زاده به کمیسیون امنیت می‌رود/ بررسی ابعاد سقوط هواپیما

مجتبی ذوالنوری از برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جهت بررسی ابعاد مختلف سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین خبر داد.

وی ادامه داد: قرار است در جلسه امروز سردار حاجی‌زاده، تیم بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح، مسئولانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین مسئولانی از هواپیمایی کشوری حضور یابند و گزارش های خود درباره این حادثه را ارائه کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کمیسیون از روز گذشته بررسی‌های خود درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی را مورد بررسی قرار داده و گزارشی در این باره به هیئت رئیسه ارائه خواهد داد که در صورت صلاحدید در صحن علنی مجلس قرائت شود.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341412

برچسب‌ها