بارش برف در خراسان رضوی ظرف یک دهه اخیر بی‌سابقه است

صدا و سیما نوشت: حجم بارش برف در خراسان رضوی در ۱۰ سال اخیر بی‌سابقه است.

اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی  اعلام کرد: حجم بارش بی‌وقفه نخستین برف زمستانی که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ شهرستان خراسان رضوی را سپیدپوش کرده، در مقایسه با روند بارشهای ۱۰ سال اخیر در این استان بی‌سابقه است.

بنابراین گزارش برف شهرستانهای مشهد، نیشابور، تربت‌حیدریه، قوچان، سرخس، چناران، گناباد، تربت‌جام، فریمان، تایباد، بجستان، کلات، باخرز، ریوش و طرقبه شاندیز را تاکنون فراگرفته است.

در این میان بیشترین برف به ارتفاع ۷۸ سانتیمتر در فریمان بر زمین نشست و در شهرستانهای تربت‌جام، تایباد، باخرز و تربت‌حیدریه تاکنون ۲۰ سانتیمتر برف باریده است.

در این گزارش آمده است: حجم بارش برف در ۲۴  ساعت گذشته در مشهد ۱۴ سانتیمتر بوده و در دیگر شهرستانهای خراسان رضوی هم در همین مدت پنج تا ۱۷  سانتیمتر برف باریده است.

 امروز ۲۲ دی بارش برف در مناطق مختلف خراسان رضوی تداوم خواهد داشت و از فردا  از فردا ۲۳ دی تا پایان هفته در برخی مناطق استان همچون نیمه‌شمالی، جنوبی و شرقی استان ادامه می‌یابد.

 در ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در بیشتر شهرستانهای خراسان رضوی نیز باران باریده و بیشترین حجم آن با ۵۰  میلیمتر مربوط به فریمان بوده و پس از آن در تربت‌جام  و سرخس به ترتیب با حجم ۳۵  و ۳۲  میلیمتر گزارش شده است. در مشهد هم در این مدت۲۲ میلمتری باران یاریده است.

سامانه جوی بارشی تا روزهای میانی هفته همراه با کاهش محسوس دمای هوا تا ۱۰ درجه زیر صفر برای مناطق سردسیر خراسان رضوی فعال است.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =