درخواست برای اخراج سفیر انگلیس از ایران از تریبون مجلس /حمله نماینده عضو پایداری به وزارتخارجه

ایسنا نوشت:یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزارت خارجه نباید صرفا به احضار سفیر انگلیس بسنده کند بلکه باید برخوردی انقلابی با او داشته باشد.

علی ادیانی در تذکری شفاهی در  جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همان‌طور که در اخبار آمده است سفیر انگلستان علاوه بر اعمال خط نفوذ در داخل، جسارت و پررویی را به حد اعلی رسانده و در عملیات میدانی در تجمعی غیرقانونی حضور پیدا کرده و توسط دستگاه نظامی دستگیر شده است.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس در ادامه اظهار کرد: گویا روباه پیر هر روز بر این باور است که قجری‌ها و پهلوی‌ها در ایران حکومت می‌کنند غافل از این‌که جمهوری اسلامی ایران بیشه شیران و مجاهدان در راه خداست. وزارت خارجه باید با این رفتار خلاف قواعد و حقوق بین‌الملل سفیر انگلیس برخورد کند.

نماینده مردم قائمشهر تصریح کرد: این‌که وزارت خارجه صرفا به احضار سفیر انگلیس بسنده کند قابل قبول نیست، انتظار می‌رفت در کمترین مهلت او را اخراج می‌کردند. وزارت خارجه باید با سفیر انگلیس انقلابی برخورد کند.

سفیر انگلیس باید از تهران اخراج شود

همچنین یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که وزارت امور خارجه باید ظرف ۲۴ ساعت نسبت به اخراج سفیر انگلیس اقدام می‌کرد.

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نتیجه دیپلماسی خنده وزارت خارجه این است که سفیر انگلیس دست به چنین گستاخی در خاک ما می‌زند. براساس اخبار، سفیر انگلیس در تهران در تجمعی غیرقانونی حضور پیدا کرده و اقدام به تهیه کلیپ کرده است و توسط نیروی انتظامی دستگیر شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: انتظار می‌رفت وزارت خارجه ظرف ۲۴ ساعت نسبت به اخراج ایشان اقدام کند. اکنون وزارت خارجه باید این اقدام را انجام دهد. اگر وزیر امور خارجه برخورد لازم را انجام ندهد ما با ایشان برخورد خواهیم کرد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1341791

برچسب‌ها