تقسیم درآمد تبلیغات مسابقات ورزشی؛ ۷۰ درصد به صدا و سیما می‌رسد؟

مهر نوشت: طی رای اعضای کمیسیون تلفیق مجلس، ۷۰ درصد حق پخش تبلیغات تلویزیونی مسابقات ورزشی در اختیار صدا و سیما و ۳۰ درصد در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت.

ابراهیم شکوری مدیرکل امور مجلس صداوسیما گفت: «کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال آینده کل کشور  درباره نحوه تقسیم درآمدهای یادشده مخالفت و روش دیگری را تصویب کرد.»

وی افزود: «دولت در بند لام تبصره ٩ لایحه بودجه سال آینده کل کشور، بدون نظرخواهی از صداوسیما، پیشنهاد تقسیم مساوی درآمدهای ناشی از پخش تبلیغات تلویزیونی مسابقات ورزشی را ارائه کرده بود.»

بنا به گزارش معاونت حقوقی و امور مجلس صداوسیما، شکوری تاکید کرد: «این در حالیست که طبق بند (پ) ماده ٩٢ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف بود تمهیدات قانونی این موضوع را با تفاهم دو جانبه رسانه ملی و وزارت ورزش و جوانان فراهم کند.»

مدیرکل امور مجلس صداوسیما درباره مصوبه نهایی کمیسیون تلفیق در این زمینه گفت: «اعضای کمیسیون تلفیق مجلس، به تقسیم این درآمدها به میزان ۷۰ درصد در اختیار صداوسیما و ۳۰ درصد در اختیار وزارت ورزش و جوانان، رای دادند تا این درآمد از طریق وزارت ورزش و جوانان برای تقویت ورزش کشور و کمک به فدراسیون‌های مربوطه اختصاص داده شود.»

۵۷۵۷

کد خبر 1342026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =