تپ‌سی، صاحب نشان امین‌الضرب شد

نشان و لوح کارآفرینی امین‌الضرب، از سوی اتاق بازرگانی تهران به پاس فعالیت خلاقانه به مدیرعامل تپسی اعطا شد.

چهارمین دوره اعطای نشان امین‌الضرب، دوشنبه (23 دی) همزمان با صد و سی و ششمین سال تاسیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر مدیرعامل تپ‌سی از هشت چهره برگزیده حوزه اقتصادی در بخش خصوصی از جمله شرکت‌های استیل البرز، نان سحر، دامداران، تاژ و آناتا تقدیر شد.

میلاد منشی پور در این مراسم گفت: این نشان تنها متعلق به من نیست بلکه به همه کسانی تعلق دارد که در 3 سال و نیم گذشته در ساخت و توسعه تپسی کنار من بوده‌اند؛ از هم بنیانگذاران تپسی (هومن دمیرچی و حمید مهینی) تا تمام مدیران و همکارانم که جزو خلاق‌ترین، کارآمدترین و حرفه‌ای‌ترین‌های کشور هستند.

او با اشاره به اینکه کسب و کارهای نو و اینترنت محور، سهم بزرگی در آینده اقتصاد کشور دارند و این کسب و کارها، ارزشمندترین برندهای کشور خواهند شد، ادامه داد: در دو دهه گذشته، شرکت‌های اینترنت محور به ارزشمندترین شرکت‌های دنیا تبدیل شده‌اند و در سال 2018، 15 شرکت برتر دنیا، از لحاظ ارزش برند، کسب و کارهای نوینی شامل اپل، گوگل، آمازون و مایکروسافت بوده‌اند.

مدیرعامل تپ‌سی تاکید کرد: راه گریز از تنگناهای اقتصادی موجود کشور، گذر از اقتصاد تولید محور به اقتصاد اینترنت محور است که  باعث کارآفرینی و اشتغال‌زایی سریع و گسترده می‌شود. همانطور که تاکسی‌های آنلاین در کمتر از 5 سال، 3600 اشتغال مستقیم و 2 میلیون اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده‌اند. علاوه بر این با توجه به کمبود منابع، این اقتصاد اینترنت محور است که می‌تواند با منابع مالی بسیار کمتری نسبت به شرکت‌های تولیدی، کار خود را شروع و ارزش خلق کند.

منشی‌پور افزود: باید توجه کنیم که امروز، کشورهای بزرگ و قدرتمند، به علت اهمیت زیاد اقتصاد اینترنت محور در سطح ملی برای این حوزه برنامه‌ریزی می‌کنند و حتی کشوری مانند عربستان، 45 میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است چون می‌دانند، آینده متعلق به این شرکت‌هاست. از سوی دیگر توجه به این نکته ضروری است که نظر به ضریب نفوذ بالای اینترنت و تلفن همراه هوشمند در ایران، ما فرصت‌ها و مزیت رقابتی مهمی در این حوزه داریم که می‌تواند زمینه رشد سریع‌تر این بخش را در اقتصاد فراهم کند. همچنین ما در کشور، منابع انسانی توانمندی برای توسعه اقصاد اینترنت محور داریم و آمارها نشان می‌دهد که ایران، رتبه اول سرانه فارغ التحصیلان در رشته‌های علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات را در دنیا دارد.

مدیرعامل تپ‌سی در جمع پیش‌کسوتان و کارآفرینان حاضر در مراسم اعطای نشان امین‌الضرب، نمایندگان اقتصاد خصوصی کشور را به مشارکت در توسعه اقتصاد اینترنت محور دعوت کرد و خاطرنشان کرد:. ورود بازیگران اینترنتی به اقتصاد کشور، می‌تواند منجر به سهولت دسترسی به مشتریان و گسترش بازار کسب و کارهای دیگر شود. همانطور که فروشگاه‌های آنلاین، مشتریان جدیدی برای شبکه تامین کنندگان کالا و خدمات مختلف فراهم کردند و این دو را به هم پیوند دادند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1342459