سریع السیر ترین قطارهای جهان کدامند؟

جهان در چرخشی سرسام آور به سر می برد. این جمله ای است که بارها و بارها در طول روز می شنویم و کمابیش به آن ایمان آورده ایم. البته نمی توان کسی را مقصر به باور این موضوع دانست؛ چرا که می شود شمّه هایی از آن را دید! نمونه هایی از این جنون سرعت زندگی انسان به وضوح دیده می شود؛ وجود هواپیماهای پر سرعت، امکان جا به جایی اطلاعات از طریق شبکه های جهانی در کسری از ثانیه و همچنین قطارهای پر سرعت که هر روز با پیشرفت تکنولوژی، سرعتی دیوانه وارتر پیدا می کنند.

قطار، این وسیله پیشرفته و خاطره ساز، هر روز بیش تر به شکلی خاص تر و پر سرعت تر در می آید. در حال حاضر، چندین قطار سریع السیر در جهان وجود دارند که نظر بسیاری را به خود جلب کرده اند. برای تجربه شیرین یک سفر امن و رزرو بلیط قطار خود اینجا را کلیک کنید.

قطار، ریل، سفر

در میان ما انسان ها کسانی هستند که به آن ها شیدای ریل می گویند؛ این افراد تقریبا تمام زندگی شان و عشق شان در سه کلمه خلاصه می شود؛ قطار، ریل، سفر! این سه کلمه همیشه همزاد یکدیگر بوده اند و برای انسان ها که خالق هر سه شان بوده اند، مفهومی از پیشرفت، آسایش و لذت را به یاد می آورند. ریل، خطی از آهن، که در دل کویر و کوه و هر جایی که می شود، کشیده شده است و وظیفه اش دست به دست کردن ریل های قطار تا نقطه پایان سفر است. قطار، وسیله ای که با قد بلندی که دارد، میزبان مسافران بسیاری است و هر کسی را در واگن هایش راه می دهد و از دل کوه ها و صخره ها آن ها را به مقصد می رساند. سفر، مفهومی است که با حرکت انسان و خاطره سازی او از این حرکت به وجود می آید. قطارها نزدیک به 500 سال است که همدم انسان ها هستند و انسان ها نیز تمام تلاش شان را برای پیشرفته کردن این وسیله نقلیه کرده اند.

کشورهایی که سریع ترین قطارها را دارند

نکته قابل توجه ای است که کشور مخترع باروت، در حال حاضر، پر سرعت ترین قطار ها را دارد و توانسته نوآوری های چشمگیری هم در ساخت نمونه های بروز شده این وسیله را داشته باشد. بعد از چین، رقیب همیشگی آن، ژاپن است؛ ژاپن که از بعد از جنگ جهانی دوم، پله های ترقی را یک به یک طی کرده در حال حاضر موفق به ساخت یکی از سریع السیرترین قطارهای جهان شده که در رقابت با قطارهای هم نسل خود، یک سر و گردن قوی تر و بروز تر است. آلمان هم که سابقه طولانی مدت در ساخت وسایل نقلیه بادوام و جان سخت دارد، در فهرست دارندگان سریع السیرترین قطارهای جهان قرار گرفته است. اسپانیا، ایتالیا، کره جنوبی و انگلستان که خود یکی از بنیان گذاران راه اندازی خط ریل در دنیا هستند، همگی در جایگاه های بعدی این لیست قرار دارند و در تولید قطارهای سریع السیر مدعی هستند.

شینکانسن، سامورایی ژاپن

این قطار در حال حاضر در قسمت ترابری ژاپن در توکیو مشغول به فعالیت است و سری های دیگر این شینکانسن نیز با سرعتی بالغ بر 300 کیلومتر در حال جا به جایی و نقل و انتقالات در خطوط ریلی ژاپن هستند. سری 100، 200، 300، تا 800 و همچنین سری های E شینکانسن در حال فعالیت در خطوط ژاپن هستند و صنعت حمل و نقل این کشور هم به حضور این نسل تکرار نشدنی از قطار ها، افتخار می کند. این قطار به عنوان سومین قطار سریع السیر جهان معرفی شده است. رنگ آمیزی هر کدام از مدل های شینکانسن بر اساس یکی از اسطوره های ژاپنی صورت گرفته است و تولید رنگ های بدنه این قطارها، ماه ها طول کشیده و با نهایت دقت و وسواس تولید شده است. 

قطار مگلو، بازی با نیروی مغناطیس

مانند پرنده ای در هوا حرکت می کند. ریل های مغناطیسی، مگلو را با سرعت بسیار بالایی از یک نقطه به نقطه ای دیگر هدایت می کنند. جالب توجه است که این قطار سریع السیر به خاطر حرکت با کمک مغناطیس، کم ترین صدا را تولید می کند. قطار مگلو در سال 2004 به بهره برداری رسیده و با این که نسل قدیم قطارهای سریع سیر جهان به حساب می آید اما همچنان، به خاطر خلاقیت در ساختش، در فهرست بهترین ها و پرسرعت ترین ها قرار گرفته است و همچنان آن را به اسم شوالیه مغناطیسی می شناسند.

قطار سریع السیر حرمین – مسافر بی تاب

این قطار برای بسیاری از کسانی که آرزوی زیارت آرامگاه پیامبر (ص) و خانه خدا در مکه را دارند و دل شان می خواهد در یک روز، هر دو مکان مقدس را ببینند پس باید خود را به دست قطار سریع السیر حرمین برسانند. این قطار در پایان پروژه 2018 در خط ریلی عربستان سعودی قرار گرفت و با سرعتی بالغ بر 350 کیلومتر در ساعت، در حال جا به جایی مسافران و زائران خانه خدا و آرامگاه پیامبر است. قطار رنفه اوه که به قطار حرمین معروف است، به مسافر بی تاب هم معروف شده است.

قطار فرچیاروسا – قطار سریع السیر قاره سبز

شکل و ابعادش شبیه به یک ورزشکار حرفه ای است که آماده است تا با آخرین سرعتش به سمت خط پایان بدود. قطار فرچیاروسا از قطارهای سریع السیر اروپا به حساب می آید و سرعتی نزدیک به 400 کیلومتر در ساعت دارد. فرچیاروسا به معنی کمان قرمز است که به حق این نام برازنده این قطار است؛ چالاکی این قطار را می توان حتی از روی چهره آن نیز تشخیص داد. فرچیاروسا از سال 2000 میلادی شروع به کار کرد و تاکنون توانسته خود را همچنان در صدر فهرست پرسرعت ترین قطارها قرار دهد.

قطار داچ بن، عروس اروپا

وقتی حرف از دقت و اصالت به میان می آید، نام کشور آلمان هم به خاطر آدم می رسد. آلمان به تولید محصولات فنی و الکتریکی با کیفیت و نابود نشدنی معروف است. قطار داچ بن، نمونه ای از دقت و زیبایی دست استادکاران آلمانی است. این قطار با سرعتی نزدیک به 350 کیلومتر در ساعت، موفق شده تا خود را در فهرست سریع السیرترین قطارهای جهان قرار بدهد. قطار داچ بن با سرعتی باور نکردنی مونیخ را برلین و بالعکس، وصل می کند و شما می توانید به راحتی به این دو ایالت دور از هم در آلمان سفر کنید.

قطار تالیس، قدیمی و زیبا

قطار تالیس یکی از زیباترین و در عین حال پر قدرت ترین قطارهای سریع السیر جهان به شمار می آید. این قطار از سال 1996 میلادی به عنوان اولین قطار سریع السیر در جهان آغاز به کار کرد و همچنان صدرنشین فهرست پرسرعت ترین قطارها است. این قطار 300 کیلومتر سرعت دارد و همچنان در ریل های شهرهای معروف جهان در حال رفت و آمد است.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1342463