فرمانده انتظامی پایتخت: اجازه نمی‌دهیم مجرمان نقطه امنی در پایتخت داشته باشند

فارس نوشت: فرمانده انتظامی پایتخت گفت: هیچ نقطه در تهران را رها ن کرده و اجازه نخواهیم داشت که مجرمان نقطه امنی در پایتخت داشته باشند.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در این مراسم با تسلیت شهادت سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی و مهندس ابوالمهدی و ۸ نفر از همراهان اظهار داشت: این افراد به دستور شقی‌ترین انسان حال حاضر یعنی ترامپ قمارباز لعین ملعون بعد از یک عمر مبارزه با استکبار و استعمارگر و کودک کشان جانیان به شهادت رسیدند که جا دارد از اینجا به روح بلند پرفتوح آنها درود بفرستیم.

سردار رحیمی در ادامه با اظهار همدردی با خانوادههایی که در سقوط هواپیما داغدار شدند، گفت: ما هم داغدار شدیم و داغ سنگینی بر دل ما وارد شد و بسیار ناراحت و عزادار شدیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود از ۳۱ سال تلاش صادقانه و مجاهدانه سرهنگ بخشنده تقدیر و تشکر کرد و سردار حسنوند را به عنوان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت منصوب کرد.

فرمانده انتظامی پایتخت به تغییر نگرش، ایجاد ساختارهای جدید،‌کار اطلاعاتی و برخورد عملیاتی در ۶ سال فعالیت سرهنگ بخشنده به عنوان رئیس پلیس پایتخت پرداخت و گفت: برخورد با معتادان متجاهر، پاکسازی معابر، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و ایجاد مرکز بازپروری سروش از جمله مواردی بود که با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر در این سال‌ها انجام شد.

سرهنگ رحیمی به عملکرد مثبت مرکز بازپروری سروش اشاره و بیان داشت: در این مرکز بیش از ۱۵۰ نفر از معتادان را بعد از بازپروری به خانواده‌هایشان تحویل دادیم و شرط خروجشان را در این گذاشتیم که خانواده‌هایشان مسئولیت را بپذیرند.

وی بحث مبارزه با مواد مخدر را از اولویت‌های پلیس دانست و گفت: اگرچه بحث مبارزه با مواد مخدر در دستور کار ویژه است اما در مرکزیت کشور این موضوع از ویژگی بهتری برخوردار است.

فرمانده انتظامی پایتخت افزود: من شهادت می‌دهم در یکی دو سال اخیر کارهای بزرگی در شوش هرندی و مولوی صورت گرفت و آن مناطق تا ۹۵ درصد از لوث وجود معتادان، قاچاقچیان و مصرف کنندگان پاکسازی شد.

سرهنگ رحیمی با انتقاد از عدم همکاری در برخی دستگاه‌ها اعلام کرد: ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر دارای بیماری‌های واگیردار، مسری و صغر و کبر سن هستند. آنها پیگیری نمی‌کنند چه امکاناتی می‌خواهند؟ در وزارتخانه با آن عظمت نمی‌توانند بیایند این انسان‌های گرفتار شده را کمک و مراقبت کنند؟ چطور نیروی انسانی هیچ مسئولیتی ندارد و پلیس در این خصوص پولی نمی‌دهد ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر آنها را نگهداری می‌کند؛ ناجا در مورد جمع‌اوری آنها هم مسئولیتی ندارد.

این مقام ارشد پلیس تهران به پاکسازی منطقه فرحزاد پرداخت و گفت: منطقه فرحزاد پاتوق اراذل و اوباش و خرده فروشان مواد مخدر شده بود؛ در فرحزاد یک دختر مظلوم ۱۳ ساله گرفتار ۱۵ تا ۲۰ معتاد و قاچاقچی شده بود, اینها فرزندان ما هستند پس چه کسی باید رسیدگی کند. مگر نه اینکه مسئولیت تکلیف داریم.

فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام این مطلب که هیچ نقطه تهران را رها نخواهیم کرد و دانه دانه سراغ نقاط آلوده رفته و نخواهیم گذاشت که محملی برای مجرمان باقی بماند، گفت: دره فرحزاد را هم رها نخواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم اتراق‌گاه قاچاقچیان و محل امن افرادی باشد که به نوامیس مردم تعرض می‌کنند؛ نمی‌گذاریم در هیچ کجای پایتخت هیچ مجرمی نقطه امنی داشته باشد.

وی به تلاش شبانه‌روزی پلیس برای آسایش و امنیت مردم اشاره کرد و گفت: چندی پیش ۹۲ خانه و پیشتر ۳۷ خانه را در اطراف میدان امام حسین پلمپ کردیم.

سردار رحیمی در ادامه به توفیقات پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت پرداخت و گفت: در سال جاری با کشف ۲۰ تن مواد مخدر با افزایش ۴۵ درصدی در این خصوص مواجه بوده‌ایم؛ در بحث برخورد با خرده فروشان ۲۵ درصد افزایش و در بحث انهدام باندهای مهم قاچاق مواد و دستگیری با انهدام ۶۵ باند از ابتدای سال تا کنون و دستگیری ۴۳۰ قاچاقچی افزایش ۱۰ درصدی داشته‌ایم؛ ۱۲ هزار معتاد متجاهر هم اکنون داخل مراکز بازپروری هستند که رشد ۴۸ درصدی داشته و در ارتباط با مجرمین مرتبط با مواد مخدر نیز افزایش ۱۰ درصدی داشته‌ایم.

وی با تاکید بر این مطلب که برخورد با قاچاقچیان ومتعادان متجاهر با حساسیت دنبال می‌کنیم، گفت: معتاد متجاهر از نظر ما مجرم است چرا که چند بار دستگیر و به مراکز بازپروری معرفی شده و چندین مرحله هزینه برای درمانش شده و مکرر به چرخه مواد برگشته پس چنین فردی مجرم است؛ اما معتادی که خودش برای ترک به مراکز بازپروری مراجعه و تلاش کند مجرم نیست.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: منطقه فرحزاد ۳۰ تا۴۰ درصد پاکسازی شده و قسمت جنوبی این منطقه در حال پاکسازی است؛ سایر نقاط آلوده تهران نیز که به وجود سارقان، فروشندگان اموال مسروقه، خرده فروشان و معتادان متجاهر و اراذل و اوباش آلوده است با جدیت پاکسازی شده و امان آنها را خواهیم برید.

سردار رحیمی گفت: با انسجام ناجا و دستگاه قضایی امان را از مجرمین، و مخلین نظم و انضباط و برهم زنندگان آرامش و آسایش مردم خواهیم گرفت.

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1342617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =