این استان‌ها بارش شدید خواهند داشت/ ورود سه سامانه بارشی به کشور

ایرنا نوشت: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: این هفته سه سامانه بارشی در روزهای شنبه، دوشنبه و آخر هفته وارد کشور می‌شود که در طول هفته موجب بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور خواهد شد.

امین حسین نقشینه افزود: امروز سامانه بارشی برای مناطقی از شمال غرب ، غرب، جنوب غرب ، شمال ، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور فعال خواهد بود و برای این مناطق بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز شدت بارش‌ها در مناطق غربی کشور در استان‌های لرستان، کهیگلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، شمال و شرق خوزستان و نقاطی از ایلام خواهد بود و چون بارش‌ها بیشتر به شکل برف است از این موجب اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود.

وی ادامه داد: فردا با ادامه فعالیت این سامانه در بیشتر نقاط کشور به جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش خواهیم داشت که بارش‌ها در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود و در مناطق جنوبی گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه است.

نقشینه گفت: دوشنبه سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوب البرز، شمال شرق، شرق، شمال بارش برف و در جنوب و جنوب شرق بارش پراکنده رخ می‌دهد که دوشنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود و سه‌شنبه فعالیت آن در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز مرکزی، غرب دریای خزر و برخی نقاط از مرکز کشور خواهد بود، چهارشنبه گستره فعالیت این سامانه نیمه غربی و قسمت‌هایی از جنوب کشور را در بر می‌گیرد.

وی افزود: از روز دوشنبه تا آخر این هفته استقرار هوای سرد بر روی نیمه شمالی کشور و ماندگاری آن موجب کاهش نسبی دما در این مناطق می‌شود، از امشب و فردا غرب و دریای خزر و امروز شمال خلیج فارس مواج و متلاطم است و طی سه روز آینده شرق و جنوب کشور وزش باد شدید خواهد داشت.

تهران برفی می‌شود 

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز تهران در برخی از ساعات باران و برف خواهد داشت که در ارتفاعات برف همراه با کولاک خواهد بود، پیش‌بینی می‌شود فردا بارش برف حتی در شهر تهران نیز ادامه یابد؛ هوا ابری و مه‌آلود خواهد شد، دوشنبه بارش‌های پراکنده و سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی ساعات بارش برف و باران خواهد داشت، کمینه دمای امروز در تهران ۲ درجه بالای صفر بود که بیشینه دمای امروز به ۶ درجه بالای صفر می‌رسد اما فردا دو درجه سردتر می‌شود.

نقشینه گفت: بجنورد و مشهد با دمای ۶ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۳ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

۴۷۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1343381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =