۰ نفر
۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
انصاری‌فرد: آبروی فیفا در خطر است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید اگر فیفا نتواند جلوی تصمیم AFC - مبنی بر گرفتن حق میزبانی از تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا - را بگیرد، آبرویش در خطر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره تصمیم AFC مبنی بر گرفتن حق میزبانی از تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: این تصمیم قطعی نیست این مساله در کمیته مسابقات این تصمیم گرفته شده است چون که اکثر کارکنان AFC هندی هستند و هند در فوتبال حرفی برای گفتن ندارد و این بحث‌های روانی مهم است. کویت هم که همیشه دست به دامن ایران در مسائل سیاسی بوده و این پیشنهاد را داده است. این تصمیم بعد از کمیته مسابقات به کمیته اجرایی می‌رود که ما باید پیشگیری کنیم که چنین اتفاقی نیفتد. در حال حاضر جلسه‌ای قرار بوده که برگزار شود و موضع رسمی خود را اعلام کنیم تا جلوی چنین اتفاقی را بگیریم. این جلسه در وزرات ورزش برگزار می‌شود و فکر می‌کنم به جای آقای سلطانی‌فر، آقای علی‌نژاد مسئولیت جلسه را بر عهده دارند.

انصاری‌فرد که در برنامه "سلام، صبح به خیر" صحبت می‌کرد درباره تبعات این تصمیم خاطرنشان کرد:‌ اگر این اتفاق بیفتد، ما در مسابقات شرکت نمی‌کنیم. دید ما باشگاهی و ملی است و تیم ما جایگاه بزرگ و خوبی در آسیا دارد و یکی از پرطرفدارترین تیم‌های آسیاست. هنگامی که رئیس فیفا برای فینال آسیا به ایران آمد، تعجب کرده بود و با اینکه ما فینال را واگذار کردیم،‌ هواداران نهایت احترام را گذاشتند و این را نمی‌شود نادیده گرفت. در حال حاضر AFC که شعارش جدایی از سیاست بود، دارد برعکس این شعار عمل می‌کند. این ضربه بزرگی به آبروی فیفا و AFC است. هواداران ما گناهشان چیست؟ کشور ما یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه است. ما نه داخل جنگی هستیم و اتفاقی نیفتاده است. چرا در کشورهای دیگری مثل عربستان که در جنگ با یمن است،‌ می‌تواند میزبان باشد و ما نمی‌توانیم؟

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تاکید کرد:‌ ما زیر بار چنین تصمیمی نمی‌رویم و این نشان دهنده سیاسی بودن این اتفاق است و ما هرچه بیشتر عقب نشینی کنیم، آنها جسارت بیشتری پیدا می‌کنند. فیفا باید عاقلانه برخورد کند. این اتفاق برای فیفا و AFC یک راستی آزمایی خواهد بود که ثابت کنند، بحث‌های سیاسی در فوتبال مطرح نیست و اگر فیفا نتواند از این آزمون سربلند بیرون بیاید، آبرویش در خطر خواهد بود.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1343424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =