سام کرمی: هنوز با کازابلانکا زندگی می‌کنم و با سینما پارادیزو نفس می‌کشم!

بازیگر کشورمان گفت: اینکه چه ژانری الان جشنواره ای به حساب میاد یا چه ژانری تجاری هست محدود کردن سینماست، فیلم خوب همیشه خوبه، من هنوز با کازابلانکا زندگی می کنم و با سینما پارادیزو نفس می کشم.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، سام کرمی از جمله بازیگران مستعد و جوان کشورمان است که سال ۱۳۸۹ با فیلم کوتاه به شب رسیده اولین بار جلوی دوربین رفت سپس در فیلم ستاره های سوخته و به خاطر مریم ایفای نقش کرد و ر سال ۱۳۹۶ با فیلم چشمهایت در نقش اصلی و در کنار بازیگران بزرگی چون مجید مشیری، میرطاهر مظلومی و فخرالدین صدیق شریف خوش درخشید

کرمی اکنون فیلم «هزار سال با تو» با بازی سام کرمی، رز رضوی، مجید مشیری، نیما شاهرخ شاهی، سولماز حصاری، مهران رجبی، مهدی امینی خواه، شهین تسلیمی، محسن ثباتیان، راشین رضوی و ایمان نصر به پایان رسانیده است.

به همین بهانه گفتگویی داشتیم با سام کرمی بازیگراین فیلم که در ادامه از نظر  مخاطبان می گذرد:

آقای کرمی از بازی در فیلم «هزار سال با تو» راضی هستید؟

خیلی زیاد، کار کردن با یک تیم خوب پ، با انگیزه و حرفه ای همیشه لذت بخش هست و تا این مرحله از کار که فیلم خیلی خوبی شده است، فیلم از لحاظ داستانی جذاب و خاص بود و مرحله تدوین و آهنگسازی که تمام بشه با فیلم عاشقانه و خوش ساختی روبرو خواهیم شد.

این فیلم دومین همکاری شما با آقای حسین طبیب زاده بود که از نتیجه این همکاری راضی هستید ، آیا کارگردان تاثیر خاصی در بازی شما دارد ؟پ

دومین همکاری من با یک تیم خوب و حرفه ای بود، حسین طبیب زاده به عنوان کارگردان و احمد مقامی و مجتبی کریمی به عنوان تهیه کننده، من عاشق کار کردن با این تیم هستم به خاطر نگاه متفاوتی که به فیلمسازی دارند به نوعی از پیش تولید تا روزهای فیلمبرداری شما لذت میبرید از کار کردن با این گروه دوست داشتنی پ اما در کل شیوه کار حسین طبیب زاده به عنوان کارگردان متفاوت هست، او به بازیگر آزادی عمل می دهد؛ در طول فیلمبرداری زیاد در مورد شخصیت و روند داستانی صحبت میکنیم و همیشه به یک تفاهم کلی میرسیم… حسین طبیب زاده چندین سال بازیگری کار کرده و خیلی خوب میدونه چطور بازیگر رو به مسیر درست هدایت کنه .

چقدر کارگردان در انتخاب های سام کرمی به عنوان یک بازیگر موثر است ؟

من در خیلی از فیلم ها مخصوصا در ابتدای بازیگریم از هدایت و کارگردانی بد ضربه خوردم و به همین دلیل خیلی وقت است که راه و رویکردم را در انتخاب پروژه‌هایم مشخص کردم. باید به کارگردانم اطمینان پیدا کنم، اطمینان به کارگردان باعث میشه با خیال راحت در قالب شخصیت فیلمنامه قرار بگیری و این به بازیگر اجازه میده از بازیگری لذت ببره و آن نقش را به بهترین شکل ممکن بازی کند.

پس قبل از انتخاب فیلمنامه کارگردان را انتخاب می کنید ؟

ابتدای کار نه کارگردان‌ها را انتخاب می‌کنم نه نقش‌ها را . تجربه به من میگه فیلمنامه خوبی که بد ساخته شود بسیار خطرناک تر و غیر قابل تحمل تر از فیلمنامه بدی ست که خوب ساخته شده باشد، پس انتخاب یک نقش فقط برای کارکردن و بدون این‌که کاملا از این موضوع آگاه باشیم که چه کسی قرار است فیلم را بسازد ، به نظر من یک اشتباه بزرگ است.

این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است که شما چه فیلمی را قرار است بازی کنید که آشکارا برمی‌گردد به کارگردانی که با او همکاری می‌کنید و بعد تیم پشت دوربین او ، پس اول به این موضوع دقت میکنم که این تیم توانایی ساخت این فیلمنامه خوب را دارد یا نه.

تفاوت نقش شاهین در «هزار سال با تو» با امیر فیلم «چشمهایت»در چه بود ؟

امیر فیلم «چشمهایت» سردرگم بود ، تنها بود ، و از بی توجهی به دختری به نام دریا پناه برده بود ، عقیده دارم «چشمهایت» یک فیلم اجتماعی بسیار زیبا و خوش ساخت است ، امیر در آن فیلم عاشق نبود محتاج توجه بود، این مشکل احساسی بزرگی ست که در زندگی بسیاری از افراد متاهل وجود دارد، یک استاد دانشگاه بعد از نمایش فیلم در جشنواره فجر به آقای احمد مقامی و مجتبی کریمی پیشنهاد داد که فیلم را در دانشگاه ها و حتی برای خانواده های آسیب دیده از مشکلات احساسی نمایش دهند ، که به نظر من پیشنهاد خوبی بود .

اما در مورد شاهین فیلم «هزار سال با تو » فضای فیلم فانتزی تر و عاشقانه تر شده است .

من با خواندن فیلمنامه بلافاصله بازی در این فیلم را قبول کردم زیرا از جنس فیلمهایی بود که درفیلمسازی ایران مدتهاست فراموش شده است؛ ژانر عاشقانه در سینمای ما خیلی وقته که فراموش شده ، زیاد دیدم فیلمساز هایی که گفتند دیگه کی عاشق میشه ، این نظر شخصی منه که این طرز فکر حتی برای جامعه ما هم یک فاجعه است چه برسه به سینمای ما ... دنیای بی عشق یک دنیای بیماره .

برای من این نوع طبقه بندی های کلی ارزشی نداره ، اینکه چه ژانری الان جشنواره ای به حساب میاد یا چه ژانری تجاری هست محدود کردن سینماست ، فیلم خوب همیشه خوبه، من هنوز با کازابلانکا زندگی می کنم و با سینما پارادیزو نفس می کشم.

در فیلم«هزار سال با تو » نقش رقیب شما را «نیما شاهرخ شاهی» بازی می کند ، درباره نحوه بازی چه صحبت‌هایی بین شما انجام میشد تا این حس رقابت عشقی به بیننده منتقل شود؟

همه چیز خیلی عادی و طبیعی پیش رفت، ما در تمرینات قبل از فیلمبرداری با آقای طبیب زاده به یک نقطه مشترک میرسیدیم و بعد اجرا می کردیم، آقای شاهرخ شاهی یک هنرپیشه خوب و حرفه ایه، بسیار با شخصیت و خوش برخورده و من از کار کردن با ایشون لذت بردم .

آقای کرمی دوست ندارید نقش های متفاوت تر یا حتی نقش منفی بازی کنید  ؟

چرا خیلی دوست دارم نقش منفی بازی کنم اما تا حالا پیشنهادی نداشتم؛ من این روزها خیلی فیلم میبینم ، کتاب می‌خوانم و موسیقی گوش می کنم.

سعی میکنم خیلی بیشتر در بازیگری پیشرفت کنم. به زودی در یک فیلم که فضای کمدی رمانتیک دارد بازی میکنم، فیلمی که دور از فضای کارهای قبلی من هست، خوب این هم یک تجربه است و شکستن یک دیوار دیگر، پس برای تغییرات باید با زمان پیش رفت .  

و سوال آخر اینکه این روزها در حال خواندن چه کتابی هستید؟

من و ترانه های مادرم که زندگینامه مارلون براندو هست با ترجمه خانم نیکی کریمی.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1343538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =