معمای حل‌نشدنی 102 هزار دلاری پرسپولیس

مدیران پرسپولیس در شرایطی از تعامل برای پرداخت مطالبات هافبک برزیلی سابق خود خبر می‌دهند که سه مدیر قبلی این تیم مدعی پرداخت آن شده بودند.

به گزارش ورزش سه، انتشار عکسی از هافبک برزیلی سابق پرسپولیس در کنار نمایندگان این باشگاه در دربی، بار دیگر به ابهامات پرونده مطالبات او با این باشگاه اضافه کرد. بازیکنی که مدیران چند فصل اخیر باشگاه بارها از بسته شدن پرونده‌ی مطالباتش و توافق با او خبر داده بودند تا اینبار نوبت به محمدحسن انصاریفرد برسد تا این ادعا را تکرار کند.

فرناندو گابریل؛ هافبک برزیلی که در دوره حمید درخشان و در سال 93 به پرسپولیس پیوست و در نهایت با توجه به اختلاف نظر با برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی جدید خیلی زود پرونده‌اش در این باشگاه بسته شد. با این حال از آن دوره تا به امروز که نزدیک به پنج سال گذشته مدیران تیم بارها از توافق مالی و بسته شدن پرونده او که چندی پیش حتی با تهدید کسر 6 امتیازی از پرسپولیس از سوی فیفا نیز همراه شده بود، خبر داده شد.

اولین بار این علی اکبر طاهری بود که خبر از توافق و حل پرونده او داده بود. مدیرعامل اسبق سرخپوشان چندی بعد از دریافت مبلغ مناسب از اسپانسر باشگاه در خصوص پرونده این بازیکن از بسته شدن آن خبر داده بود. در ادامه اما در دوره حمیدرضا گرشاسبی هم این پرونده بار دیگر باز شد و با اعلام اینکه فیفا باشگاه پرسپولیس را با تهدید کسر 6 امتیازی در خصوص این پرونده مواجه کرده، از ضرب الاجل آنها برای پرداخت صحبت شد. با این حال باشگاه با ارائه مستنداتی مدعی شد که در مدیریت دوره قبلی، این بازیکن با دادن وکالت از فیفا و همچنین محضری به مدیربرنامه خود، او را مامور دریافت مطالبات کرده بود و مدیربرنامه نیز آن را دریافت کرده است.

با توجه به این موضوع باشگاه بار دیگر با امضای تفاهمنامه‌ای سه جانبه بین فرناندو گابریل و مدیربرنامه‌اش که طرف دیگر آن باشگاه قرار داشت، این پرونده را در فیفا باز کرد و اکنون گفته می‌شود به دلیل عدم پیگیری موضوع در CAS آنها بار دیگر مجبور به پرداختی به این هافبک برزیلی شده اند.

بازیکنی که دو بار از پرسپولیس پول گرفت!

یکی از نزدیکان باشگاه در این خصوص به خبرنگار ما می‌گوید: گابریل در واقع دو بار پول گرفته! یک بار آقای مهدی فراهانی که ایجنت او بود پول را در زمان دکتر طاهری دریافت کرد و ایشان تعهد داشت که آن را به فرناندو گابریل بدهد. حالا یک دلار هم به گابریل هم نداد و کمیته انضباطی فیفا رای صادر کرد و اعلام کرد که با توجه به مستندات بازیکن (گابریل) که مدعی است پولی دریافت نکرده، ادعای باشگاه مبنی بر پرداخت مطالبات به مدیربرنامه برای ما قابل قبول نیست. باید بازیکن دریافتی را برای ما (فیفا) گواهی کند. لذا باشگاه بار دیگر باشگاه توافقنامه‌ای دوباره امضا کرد که البته در جریان پرداختی دوباره و میزان آن نیستم. با این حال با توجه به حضور نمایندگان پرسپولیس در دبی به نظرم به خاطر الباقی مطالبات این بازیکن باشد.

وی درباره اینکه آیا ادعای مدیربرنامه این بازیکن که اعلام کرده پول دریافتی از گابریل را به دلیل مطالباتی که از او داشته در اختیار این بازیکن قرار نداده درست است گفت: باشگاه دولتی است و اگر ایشان مسلما از ذیحساب باشگاه رسیدی مبنی بر دریافتی‌اش به خاطر مطالباتش از بازیکن بوده، می آورد موضوع قابل رسیدگی می‌شد.

طاهری: گابریل پولش را گرفته بود

علی اکبر طاهری، مدیرعامل اسبق پرسپولیس که گابریل در زمان او به این تیم آمده بود، مدعی است که پول این بازیکن تمام و کمال پرداخت شده و تمایلی برای توضیح بیشتر در این خصوص ندارد و در توضیح این ادعای خود می‌گوید که بهتر از مسوولان بخش مالی و اداری در این خصوص توضیح بدهند و اسناد آن مسلما در باشگاه وجود دارد.

مدیربرنامه فرناندو گابریل: پولی داده نشد و بلاک شد

مبلغی که من برای تسویه حساب با گابریل دریافت کرده بود، بلاک شده و برداشت آن منوط به حل و فصل این پرونده است. بعد از حل مساله پرسپولیس با گابریل، من هم درخواست های مالی‌ام را از باشگاه و این بازیکن ارائه خواهم داد.

مدیربرنامه این بازیکن مدعی است در زمان حضور او در تهران برخی خواسته‌هایش که در قرارداد هم آمده بود با کوتاهی باشگاه و انجام تعهد او همراه شده است که از جمله آن به هزینه درمانی او بعد از بستری شدن در بیمارستان، هزینه بلیت‌های رفت و برگشت، هزینه اسکان، هزینه حضور خانواده این بازیکن و همچنین تخلف مربوط به ویزای اقامت اشاره می‌کند.

با این تفاسیر باید دید در نهایت و در شرایطی که گفته می‌شود تنها 20 هزار دلار از مبلغ قرارداد مطالبات گابریل با پرسپولیس باقی مانده، در نهایت این پرونده به چه شکل دنبال خواهد شد.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1343645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =