باید ها و نباید های عکاسی صنعتی با استودیو مانی

سالهاست شرکت ها و برندهای تولیدی مطرح به اهمیت کیفیت عکس محصولات خود پی برده اند. مدیران این شرکت ها با وسواس خاصی عکاس صنعتی خود را انتخاب می کنند.

این مدیران تاثیر عکسهای حرفه ای در معرفی برند و فروش بیشتر  محصولات را درک کرده اند و زبده ترین عکاس را انتخاب می کنند تا عکسهایی با کیفیت بالا و درخورد شان محصول و برند خود دریافت کنند.

اگر شما یک عکاس تازه کار و یا یک صنعتگر هستید و قصد سفارش عکاسی از محصولات را دارید در این مطلب همراه با استودیو مانی باشید تا اطلاعات مفیدی از باید ها و نباید های عکاسی محصولات را به شما انتقال دهیم.

استودیو مانی با بیش از 10 سال تجربه در حوزه تخصصی عکاسی صنعتی و تبلیغاتی همکاری موفقی با برندهای مطرح داخلی داشته است.

تولید کنندگان با ارائه عکسهای صنعتی اطلاعات مناسبی در مورد ساختار و ماهیت، جنس و سایز، کیفیت ساخت محصولات خود به خریداران می دهند که باعث می شود مخاطبان تبلیغات را به مشتریان بالقوه تبدیل کند.

نکات مهم در تهیه عکسهای صنعتی محصولات

با توجه به مطالب ذکر شده به اهمیت عکسهای صنعتی پی بردیم، اما موارد مهمی در تهیه و سفارش این عکسها وجود دارد که باید با دقت رعایت شود. نکاتی که بروی جلب اعتماد خریدار، برندسازی محصول و فروش بیشتر کالا ها تاثیر بسیاری دارد.

· انتخاب مهم ترین نمای محصول برای تهیه عکس صنعتی

· انتخاب پرسپکتیو صحیح عکس محصول

· انتخاب زمینه ساده عکس محصول

· انتخاب نورپردازی مختص هر محصول

· وضوح کامل در بخش های مختلف عکس محصول

· ارائه بالاترین رزولوشن عکسها

· رفع نقایص ظاهری محصول در بخش ویرایش عکس

انتخاب کاربردی ترین نمای محصول برای عکاسی

شرکت ها، کالاهای مختلفی بنا بر نیاز مشتریان خود تولید می کنند که کاربردهای متفاوتی با هم دارند. این محصولات ویژگی ها و امتیازاتی نسبت به نمونه های مشابه خود دارند.

 در عکاسی محصولات باید دقت کرد مهمترین زاویه محصول برای عکاسی انتخاب شود، زاویه ای اصلی که نمایانگر ساختار، جنس و ویژگی منحصر به فرد محصول باشد. این نکته از این جهت اهمیت پیدا می کند که خریدارار غیر حضوری امکان مقایسه محصول مورد نظر را با سایر برندها پیدا می کند و به خوبی وجه تمایز و ارزش افزوده محصول فوق را تشخیص می دهد.

نمایش پرسپکتیو صحیح سوژه در عکس صنعتی

محصولات شرکت های مختلف ابعاد متفاوتی نسبت به هم دارند. بعضی در سایز های کوچک، بعضی متوسط و برخی دیگر سایز و ابعادی بزرگ دارند. برای عکاسی از هر کدام از این محصولات باید لنز و فاصله کانونی متناسب با ابعاد محصول انتخاب شود.

اکثر لنزهای عکاسی تولید شده همراه با خطاهای پرسپکتیو هستند. این بدین معناست که لنز در بعضی فواصل کانونی قادر نیست فرم صحیحی از سوژه را ثبت کند. در صورت عدم توجه به این نکته خطوط صاف سوژه بصورت منحنی و گاها کروی ثبت می شود و محصول به شکلی غیر واقعی دیده خواهد شد.

انتخاب زمینه ساده برای عکاسی صنعتی محصولات

عکسهای صنعتی محصول با هدف معرفی محصولات به مخاطبین تهیه می شوند. این عکسها کاربرد های متعددی در رسانه های تبلیغاتی دارند و برای درک صحیح و تمرکز بیشتر مخاطب بروی زمینه های ساده عکاسی می شوند.

در اکثر موارد عکسهای صنعتی با زمینه سفید تهیه می شود که 2 امتیاز مثبت دارد. استفاده عکس زمینه سفید محصول باعث می شود سرعت لود سایت پایین نیاید که در بحث سئو اهمیت ویژه ای دارد. نکته دوم در تبلیغات چاپی عکس زمینه سفید باعث می شود مرکب کمتری در چاپ استفاده شود.

انتخاب نورپردازی مناسب برای هر محصول

همانطور که در بالا اشاره شد محصولات شرکتها ابعاد، جنس و رنگهای مختلفی دارند، این فاکتورها باعث می شود نوع و سبک نورپردازی عکسهای صنعتی هر محصول متفاوت باشد.

 بعضی محصولات جنس مات و جذب نور خوبی از خود دارند که بخش نورپردازی را ساده تر می کند. برخی دیگر از محصولات بدنه ای براق و بازتاب پذیر دارند که نیازمند شرایط محیطی و نورپردازی خاص هستند. سایز محصولات از عوامل دیگر تفاوت در نورپردازی محصولات است. نورپردازی محصولات کوچکتر به مراتب ساده تر از سوژه های عکاسی بزرگ است. دستگاه و قطعات بزرگ نیازمند استفاده از فلاش های متعدد برای نورپردازی یکنواخت سوژه است.

وضوح کامل محصول

عکسهای صنعتی با هدف ارائه جزئیات از ساختار و ویژگی های محصولات تهیه می شوند به همین دلیل نباید بخشی از عکس محصول در وضوح کامل باشد و بخشی دیگر به اصطلاح فلو باشد. انتخاب دیافراگم مناسب و نقطه فوکوس صحیح باعث می شود تمام نقاط محصول با وضوح مناسبی ثبت شود. اما گاهی برخی کالا ها را با رعایت این دو عامل هم نمی توان در فوکوس کامل قرار داد. در این شرایط باید از تکنیک های مولتی فوکوس استفاده کرد و نهایتا توسط نرم افزار های ویرایش، عکسها تهیه شده با فوکوس های مختلف را تلفیق و یک عکس با وضوح کامل از محصول به دست آورد.

تهیه عکسها با بالاترین رزولوشن ممکن

گاهی اوقات شرکت های تولیدی عکسهای صنعتی محصولات را با هدف انتشار در رسانه های آنلاین مثل وب سایت، فروشگاه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی سفارش می دهند. عکسهای این بخش باید سایز و رزولوشن بسیار پایینتری نسبت به عکسهای بخش چاپ داشته باشند تا باعث کند شدن سایت نشوند.

اما بعضی از سفارش دهندگان به منظور دریافت تخفیف درخواست عکس صرفا با سایز وب را دارند. اصول حرفه ای ایجاب می کند تا عکسها با بالاترین سایز ممکن تهیه شوند، عکسهایی که قابلیت چاپ در سایزهای بزرگ مثل بیلبورد را هم داشته باشند.

این موضوع کاملا منطقی است، چون مطمئنا در آینده به عکسهای با کیفیت و سایز بالاتر جهت استفاده در پوستر، کاتالوگ و یا حتی بیلبورد نیاز خواهد شد و منطقی است تا سفارش دهنده یکبار برای این بخش هزینه کند.

رفع نقایص ظاهری محصول

عکسهای صنعتی تفاوت زیادی با عکسهای تبلیغاتی دارند. عکسهای تبلیغاتی با اغراق در بخش عکاسی و ویرایش همراه هستند که هدف صرفا جلب توجه مخاطب به تبلیغ است.

عکاسی صنعتی محصولات مبتنی بر واقعیات است و سعی می شود محصول همانطور که هست نمایش داده شود. اما باید توجه کرد که این ذهنیت نباید باعث شود تا معایب ظاهری کالاها ( از قبیل خط و خش، پریسه های اضافی، اثر انگشت ها و...) که در بخش تولید و حمل و نقل اتفاق افتاده اصلاح نشود.

این موارد جزء نقایص کیفیت محصول است اما در بخش ویرایش عکسهای صنعتی باید اصلاح شوند.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی اهمیت و تاثیر زیادی در بازاریابی و فروش برندها دارد. به همین دلیل انجام این خدمات باید بصورت حرفه ای و توسط عکاس با تجربه و تجهیزات به روز انجام شود. استودیو مانی با سالها تجربه و تخصص آماده ارائه با کیفیت ترین خدمات عکاسی تبلیغاتی و صنعتی و همچنین تبلیغات موثر است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1344819

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =