نیروگاه‌ها، صنایع و منازل مسکونی در مصرف گاز رکورد زدند

میزان نوشت: به گفته رییس کمیته صادرات سندیکای برق ایران نیروگاه‌های سوخت فسیلی سهم ۳۰ درصدی در آلودگی هوا دارند.

پیام باقری رییس کمیته صادرات سندیکای برق ایران با اشاره به مصرف گاز در کشور اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد رکورد زنی در مصرف گاز در کشور بودیم و عمده این مصارف مربوط به بخش‌های صنعتی، خانگی و نیروگاه‌های پایه گاز سوز است.

رییس کمیته صادرات سندیکای برق ایران تصریح کرد: به دلیل اینکه بسیاری از نیروگاه‌های برق در کشور قابلیت استفاده از سوخت‌های جایگزین مانند گازوئیل و مازوت به جای گاز را دارند، در صورت کمبود گاز در شبکه اولین بخش که با محدودیت گاز مواجه می‌شود بخش صنعت و نیروگاه‌هایی است.
باقری با بیان اینکه کمبود گاز در فصل زمستان تاثیری بر کاهش تولید برق ندارد، بیان کرد: در فصل زمستان به دلیل کاهش مصرف برق، بسیاری از نیروگاه ها برای تعمیر و اورهال کردن از مدار خارج می‌شوند و به دلیل کم باری تولید برق در فصل زمستان و اختلاف ۲۰ هزار مگاواتی مصرف برق در فصل تابستان و زمستان کمبود توزیع گاز تاثیری بر تولید برق ندارد.

وی ادامه داد: تعادل خوبی در خصوص مصرف گاز در نیروگاه‌ها وجود دارد به طوری که در زمان پیک مصرف برق در تابستان به دلیل گرما میزان مصرف گاز کاهش خواهد یافت و از سوی دیگر در فصل زمستان با عبور از پیک مصرف نیاز کشور برای تولید برق کاهش می‌یابد.

رییس کمیته صادرات سندیکای برق ایران ابراز کرد: میزان صادرات برق کشور عدد قابل توجهی نیست و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن ۱۵۰۰ مگاوات برق صادر می‌شود که در مقابل تولید ما رقم بالایی نیست و برای پوشش تقاضای صادراتی به طور معمول با مشکلی روبرو نخواهیم بود.

باقری گفت: گاز جز سوخت‌های فسیلی است که حداقل آلایندگی را دارد؛ وقتی نیروگاهی به دلیل کمبود گاز مجبور به استفاده از سوخت‌های جایگزین مانند مازوت و گازوئیل است آلایندگی بیشتر می‌شود به طوری که ما جز ۱۰ کشور آلاینده جهان محسوب می‌شویم و ۳۰ درصد این آلودگی  مربوط به نیروگاه‌های سوخت فسیلی است.

223231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1345038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =