بیش از ۴۶ میلیون کارت هوشمند ملی صادر شد

ایرنا نوشت: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون ۴۶ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه کارت هوشمند ملی برای ایرانیان واجد شرایط (افراد بالای ۱۵ سال تمام) صادر شده است.

سیف الله ابو ترابی روز پنجشنبه افزود: همچنین تاکنون ۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی مراحل تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی را انجام داده اند وحدود ۹ میلیون و ۳۰۰هزار نفر در نوبت گرفتن کارت هوشمند ملی قرار دارند.

وی  درمورد علت تاخیر و طولانی شدن زمان صدور کارت هوشمند ملی نیز گفت: تاخیر بیش از یک و نیم سال را در این باره می‌پذیریم؛ از اسفند سال ۹۶ با مشکل تامین بدنه کارت مواجه شده‌ایم و از آغاز سال ۹۷ با شرکت‌های متولی که چاپخانه دولتی متولی تامین و تولید آن است، وارد مذاکره شدیم و تلاش‌ها آغاز و قرار شد که بدنه کارت ایرانی مشابه خارجی باشد و آزمایشات طولانی انجام شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال خاطر نشان کرد:  همچنین تا کنون ۴۳۰ هزار قطعه کارت هوشمند ملی تولید داخل هم صادر و به متقاضیان تحویل داده شده و این درحالیست که چاپخانه دولتی تا پایان سال به ما وعده داد که ۹ میلیون کارت بدهد، اما آنها مشکلاتی دارند و به وعده خود عمل نکردند.  

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: حدود ۲ و نیم میلیون کارت هوشمند ملی نیز تراشه گذاری شده و آماده تحویل به متقاضیانی است که مراحل تکمیل ثبت نام را انجام داده اند.

ابوترابی تاکید کرد: سالانه حدود یک ونیم میلیون نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی (کارت اولی ها شامل افراد ۱۵سال تمام) وارد چرخه دریافت کارت می‌شوند.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت احوال این آمادگی را دارد که در ماه دو و نیم میلیون قطعه کارت هوشمند ملی صادر کند و این امر نیازمند همکاری های لازم از سوی چاپخانه است که کارت تولید داخل را در اختیار ما قرار دهد.

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و بر اساس هدف گذاری ها، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدان شرایط صادر شود.
همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خود به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود.

همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.

۲۳۵۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1345185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =