ایرنا نوشت:

 معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر اجرای معماری ایرانی - اسلامی در نمای ساختمان ها و عدم استفاده از شیشه در نما گفت:در آینده جرایم سنگینی برای نماهای شیشه ای در نظر گرفته می شود تا استفاده از شیشه در نما برای سازندگان مقرون به صرفه نبوده و به این ترتیب کاهش نماهای شیشه ای درساخت و سازهای سطح شهر تحقق یابد.

هیربد معصومی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ممنوعیت استفاده از شیشه در نمای ساختمانها گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر استفاده بیش از 40 درصد شیشه در نمای ساختمان ها با توجه به نوع اقلیم شهر و و جود گسل های شمالی و جنوبی که در مواقع بحران موجب خطر می شود ، ممنوع شده است.

معصومی افزود: در همین راستا در مرحله اول برای این نوع ساختمان‌ها جرایمی در نظر گرفته شده اما در آینده با بیشتر شدن جرایم، مکانیزم اجرایی به نحوی اعمال می‌شود که برای مجریان و سازندگان استفاده از شیشه در نما، مقرون به صرفه نیست.

معاون شهردار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده درمورد نمای ساختمان ها اظهار کرد: در این زمینه اقدامات مختلفی در حال انجام است تا نما و معماری ساختمان ها ایرانی - اسلامی اجرا شود.

معصومی با بیان این که نمای ساخت و سازها موجب اغتشاش بصری شده است، تصریح کرد: نتیجه اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود به تدریج قابل رویت است و از این رو کارهایی که در این حوزه انجام می شود در مدت زمان کوتاه دیده نمی‌شود و مدتی زمان لازم است تا این ناهنجاری های بصری برطرف شده و بهبود یابد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درادامه اظهار کرد: در افق 1404که افق طرح تفصیلی تهران است، قصد داریم نمای ساختمان ها با اقدامات خوبی که در دست انجام است به این سمت پیش رود و در خصوص اجرای نمای ایرانی و اسلامی تاثیرات خوبی را در شهر شاهد باشیم.

42/44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 134558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۰:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۳
    0 0
    آیا ساخنمان وزارت نیرو جریمه می شود؟