۰ نفر
۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
شهادت علمدار یک لشکر از زبان فرمانده

ایسنا نوشت: دشمن فشار زیادی می‌آورد و گردان‌های ما هم جانانه در خط می‌جنگیدند. شهید کلهر برای تقویت روحیه بچه‌ها و هدایت عملیات از ما جدا شد.

سردار علی فضلی فرمانده وقت لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) درباره شهادت حاج یدالله کلهر قائم مقام این لشکر روایت می‌کند: «مرحله‌ سوم عملیات «کربلای۵» بود و ما مأموریت داشتیم که از «نهرجاسم به طرف دژی که به جزیره صالحیه منتهی می‌شد عملیات کنیم.

دشمن فشار زیادی می‌آورد و گردان‌های ما هم جانانه در خط می‌جنگیدند. شهید کلهر برای تقویت روحیه بچه‌ها و هدایت عملیات از ما جدا شد. من خیلی نگران حاج کلهر بودم تا اینکه دو یا سه ساعت بعد تماس گرفتند که  حاج یدالله هم به سختی مجروح شده است.

بنده بلافاصله بعد از شنیدن خبر مجروحیت ایشان از آقای شوشتری(شهیدنورعلی شوشتری)اجازه گرفتم و به جاده آمدم تا وقت عبور دادن حاج ‌یدالله از شهرکدوئیجی ایشان را ببینم. اما ظاهراً قبل از رسیدن من از آن‌جا عبور کرده بودند. بعد خبر رسید که ایشان را به بیمارستان صحرایی منتقل کردند و چون حال ایشان وخیم بود، از آن‌جا به بیمارستان شهید بقایی انتقال‌شان داده‌اند.

فکر می‌کنم حدود ۲۴ ساعتی را شهید کلهر در بیمارستان مقاومت کردند چون ایشان از بنیه‌ی فیزیکی بسیار خوبی برخوردار بودند. از طرفی پزشکان همه‌ سعی و تلاش خودشان را انجام دادند، اما با همه‌ی این اوصاف ایشان به‌حالت عادی برنگشتند و همان  ترکش کوچک باعث مرگ مغزی و نهایتاً شهادت ایشان شد.»

به گزارش ایسنا، شهید یدالله کلهر در طول جنگ، او چند بار مجروح شد و آخرین جراحتش به اندازه‌ای شدید بود که درمان آن یک سال طول کشید. صلابت، شهامت، صبر و توکل او بر خدا و حضور او در میادین مختلف از همان دوران جوانی از او فرماندهی لایق ساخته بود. شجاعت در ذات او بود. او به عقیده رزمندگان «علمدار رشید لشکر» بود.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1345615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =