افزایش ۲۰ درصدی صادرات کالای ایرانی از مرز بیله‌سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۲۰ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار خبرداد.

به گزارش خبرگزای خبرآنلاین از استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار از افزایش ۲۰ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار خبرداد و اظهار کرد: در۱۰ ماه گذشته بیش از ۳۷۳ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.

وی افزود: این میزان کالا توسط ۱۶ هزار و ۸۷۷ دستگاه ناوگان به کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه،گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل عمده کالاهای صادراتی را کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی و سیب‌زمینی عنوان کرد و گفت: از این میزان صادرات ۳۳۳ هزار تن کالا توسط ۱۵ هزار و ۱۶۰ دستگاه کامیون ایرانی و ۳۹ هزار و ۷۳۹ تن کالا نیز توسط هزار و ۷۱۷ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

رحمتی با اشاره به این‌که در مدت یاد شده ۱۲۳ هزار تن کالا توسط ۵ هزار و ۱۵۵ دستگاه کامیون از مرز بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده است تصریح کرد: از این مقدار ۲ درصد توسط کامیون ایرانی، ۹۵ درصد توسط کامیون گرجی و ۳درصد نیز توسط کامیون ترکی به کشورهای مختلف ترانزیت خروجی شده است.

وی عمده کالاهای ترانزیت شده از پایانه مرزی بیله‌سوار را گچ، نئوپان، نمک، سنگ‌های ساختمانی، آب معدنی و سیمان برشمرد.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل پایانه مرزی بیله‌سوار را جزء ۵ پایانه برتر کشور دانست و گفت: وضعیت حمل و نقل و صادرات کالا عادی و روان است.

46
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =