هر کجای ایران که هستید، با قطار از تهران به وان ترکیه سفر کنید!

تصور غالب افراد از سفر با قطار، فقط رفتن به یک مقصد داخلی دور و یا نزدیک است اما آیا می دانستید که می توان با قطار از ایران به خارج از مرزها هم سفر کرد؟ بله، درست خواندید! به راحتی می توانید یک بلیط قطار بخرید و به خارج از مرزهای ایران سفر کنید. شاهد این مدعای ما هم، تنها خرید بلیط قطار تهران به مقصد وان است. اگر برایتان جالب است تا درباره قطار تهران وان بدانید و آن را در برنامه های سفرتان قرار دهید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

همین حالا جهت مشاهده بلیط قطار اینجا را کلیک کنید.

همه چیز درباره قطار تهران وان

یکی از راه های سفر به ترکیه، خرید بلیط قطار تهران وان است. در واقع از زمانی که ترکیه دو شهر آنکارا و وان خود را به شبکه ریلی ایران متصل کرد، این امکان برای ایرانیان و متقابلا ترکیه ای ها به صورت متقابل به وجود آمد که به راحتی و تنها با خرید یک بلیط قطار به شهرهای یکدیگر سفر کنند. یکی از مسیرهای دوگانه ای که ایران به مقصد ترکیه طی می کند، تهران به وان است. وان شهری در منطقه ای سر سبز و بارانی در بین کوه های سنگی است. این شهر از لحاظ جغرافیایی در آناتولی شرقی قرار گرفته و تقریبا قدمت آن به 9 قرن قبل از میلاد مسیح می رسد. یکی از معروف ترین جاذبه های این شهر، قلعه و دریاچه وان است که مخصوصا در فصل بهار، بسیار دیدنی تر می شوند.

قطار تهران به مقصد وان هفته ای یک بار حرکت دارد و مسافران خود را مستقیم و بدون واسطه از تهران به وان منتقل می کند. روزهای حرکت قطار، دوشنبه ها ساعت 9:30 صبح است. البته قطار عصر همان روز به ایستگاه راه آهن شهر تبریز می رسد. در این مدت زمانی که قطار توقف کرده، تا ساعت 22:30 همان شب، قطار مجددا مسافرینی که قصد سفر به وان با قطار دارند را سوار کرده و سپس به راه می افتد.

قطار پس از حرکت در ایستگاه رازی توقف می کند و مسافران برای انجام هماهنگی و انجام تشریفات گمرکی و مقدمات خروج، از قطار خارج می شوند. البته باید بدانید که مسافران یک بار دیگر هم قبل از رسیدن به مقصد اصلی خود در ایستگاه مرکزی کاپیکوی از قطار پیاده می شوند تا مقدمات ورود به ترکیه را انجام دهند. پس از طی کردن مراحل قانونی مختلف، قطار راه می افتد و بین ساعت 8 تا 8:30 صبح روز سه شنبه یعنی دقیقا 23 ساعت بعد وارد ایستگاه قطار وان می شود.

نکاتی درباره قطار تهران وان

  •  هر بار توقفی که قطار در ایستگاه مرزی رازی ایران و کایپکوی ترکیه می کند، 2 ساعت به طول می انجامد.
  •  برای خرید بلیط قطار تهران وان باید هزینه بلیط را به صورت ریالی پرداخت نمایید.
  •  قطار تهران وان این مسیر را در 23 ساعت طی می کند.
  •  البته قبل از این که قطار تهران وان راه اندازی شود، مبدا حرکت این قطار شهر تبریز بود. قطار تبریز وان که سابقا در این مسیر فعالیت می کرده، در ساعت 11 صبح از تبریز به سمت وان راه می افتاده و در روز بعد هم در ساعت 23 به شهر وان می رسیده است. البته این قطار در حال حاضر با استناد به گفته مسئولین، موقتا تعطیل است.

قطار 4 تخته البرز، بهترین قطار برای مسیر تهران وان

قطاری که در حال حاضر در مسیر تهران وان فعالیت می کند، قطار 4 تخته البرز است. این قطار در دسته قطارهای کوپه ای قرار دارد و متعلق به شرکت حمل و نقل رجا است. قطار لوکس 4 تخته البرز، یکی از بهترین وسیله ها برای پیمودن مسیرهای طولانی است و به همین دلیل برای مسیر تهران وان این قطار انتخاب شده است. این قطار دارای کوچه های 4 نفره با 4 صندلی و دو تخت در قسمت بالایی است. در میان هر صندلی هم یک میز تاشو وجود دارد. قطار البرز علاوه بر مسیر تهران وان در مسیرهای داخلی همچون تهران بندرعباس، تهران زاهدان، تهران گرگان و اصفهان بندرعباس نیز فعالیت می کند.

اگر بخواهیم درباره امکانات قطار البرز برای شما بگوییم، باید اول از همه تاکید کنیم که این قطار کاملا همه امکانات برای این سفر طولانی را برای مسافرانش دارد. از جمله ویژگی های بارز قطار البرز این است که در برابر سرما و گرما عایق است، امکان استفاده از کتابخانه قطار برای مسافران وجود دارد، در هر کوپه حتی در روزهای تعطیل، مجله توزیع می کنند، سیستم تهویه مطبوع هوا دارد، جعبه کمک های اولیه در هر واگن قرار داده شده است، امکان درخواست ویلچر توسط هر مسافر وجود دارد، در هر واگن برای مسافران، 2 تلویزیون LCD برای پخش فیلم و موسیقی قرار داده شده است، در ابتدای سفر از مسافران با چای و نوشیدنی پذیرایی می شود، برای مسافران امکان خرید تنقلات از بوفه قطار وجود دارد، امکان خرید صبحانه، ناهار، شام با پرداخت هزینه اضافه وجود دارد و به مسافرین در طول راه، بسته های میان وعده داده می شود.

در این مطلب همه چیز را درباره قطار تهران وان برای شما توصیح دادیم. اگر می خواهید به صورت زمینی به ترکیه سفر کنید، یکی از بهترین راه ها برای این کار خرید بلیط قطار تهران وان است. سفر خوبی را برای شما در سفر تهران وان با قطار آرزومندیم.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =