وجود ۱۲ شهرک صنعتی در استان البرز/ صادرات ۴۴۱ میلیون دلار کالا

مهر نوشت:معاون اقتصادی استانداری البرز با اشاره به وجود ۱۲ شهرک صنعتی در استان، گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۴۴۱ میلیون دلار کالای صنعتی از استان صادر شده است

جهانگیر شاهمرادی پیش از ظهر یکشنبه در اولین جلسه کارگروه آسیب شناسی برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی مطابق مصوبات سفر ریاست قوه قضائیه، با اشاره به اینکه حوزه تولید و صنعت استان نیازمند حمایت و پشتیبانی قضائی است، گفت: آنچه فعالان بخش تولید و صنعت به ما منعکس می‌کنند حاکی از عدم حمایت و پشتیبانی لازم در حوزه قضائی است.

وی رفع مشکلات حوزه صنعت را ورود به موقع دستگاه قضا دانست و گفت: در حال ۱۲ شهرک صنعتی در استان وجود دارد که ۶ شهرک خصوصی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت: در حال حاضر شهرک صنعتی ماهدشت و زیبادشت نیز در حال راه اندازی است که با افتتاح آنها در آینده‌ای نزدیک، ۸ شهرک صنعتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سطح استان فعال خواهند بود.

شاهمرادی به استقرار سه هزار ۵۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه در استان البرز اشاره کرد که اشتغال ۵۶ درصدی استان در حوزه خدمات و سهم ۴۳ درصدی اشتغال در حوزه صنعت را از آن خود کرده اند.

وی جمعیت فعال شاغل استان را ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه در ۹ ماهه نخست امسال ۴۴۱ میلیون دلار صادرات کالاهای صنعتی برای استان البرز به ثبت رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز در بخش دیگری ضمن تشریح ظرفیت‌های اقتصادی استان البرز، گفت: استقرار بالغ بر ۱۵۰ برند معتبر کشوری در استان البرز، تولید ۳۰ درصد از قطعات خودرو در این استان، فعالیت ۵۳ کارخانه تولید دارو که حدود ۷۰ درصد داروی مورد نیاز کشور را تولید می‌کند و همچنین وجود ۱۶۴ واحد صنعتی دانش بنیان به منظور تولید ماده اولیه دارو از صفر تا صد از طریق صنایع دانش بنیان و کسب رتبه دوم فروش محصولات صنایع دانش بنیان در کشور از دیگر ظرفیت‌های اقتصادی استان است.

شاهمرادی اضافه کرد: البرز تنها استان کشور است که ۹۰ درصد صادرات یک داروی خاص را به روسیه انجام می‌دهد و با تولید فیلتر دیالیز از طریق دو کارخانه سهم مهمی در رفع مسائل و مشکلات بیماران دیالیزی کشور دارد.

وی در ادامه خواستار هم افزایی و تعامل قوه قضائیه در اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان شد و گفت: با هم افزایی و تعامل دستگاه قضائی استان بسیاری از مشکلات حوزه صنعت حل می‌شود و گامی بسیار مهم برای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی در حوزه تولید و صنعت برداشته می‌شود

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =