رمز پویایِ پیامکی در اغلب بانک‌ها عملیاتی شد/ اتصال تمام بانک‌ها به سامانه هریم

معاون بانک مرکزی گفت: تمامی بانک‌ها به سامانه هریم بانک مرکزی متصل شده‌اند و ارسال رمز پویای پیامکی در بیشتر بانک‌ها عملیاتی شده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایبِنا، بانک مرکزی در راستای تسهیل و بهبود تجربه کاربری مشتریان نظام بانکی برای استفاده از رمز دوم پویا سامانه هریم را به منظور ارسال رمز دوم یکبار مصرف از طریق پیامک ایجاد کرد و بانک‌ها موظف شدند تا اقدامات لازم را برای اتصال به سامانه هریم انجام دهند.

بر اساس پیگیری ها از بانک مرکزی و مدیران فناوری شبکه بانکی، تمامی بانک‌ها به سامانه هریم متصل شده‌اند و در کنار آن راهکار نرم افزاری دریافت رمز پویا را ایجاد و به مشتریان خود ارائه کرده‌اند که به معنای آمادگی شبکه بانکی برای اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف است. از سویی دیگر تمامی شرکت‌های پرداخت الکترونیک دکمه درخواست رمز پویا را به صفحات پرداخت اینترنتی و نرم افزارهای پرداخت افزوده‌اند و در حال انجام اقدامات لازم برای اتصال و تکمیل فرآیندهای سامانه هاب شاپرک هستند.


تمام بانک‌ها به سامانه هریم متصل شدند
در همین خصوص، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره به اجرای طرح رمز دوم پویا گفت: در حال حاضر تمامی بانک‌ها اقدامات فنی لازم را انجام داده‌اند و به سامانه هریم بانک مرکزی متصل شده‌اند؛ ارسال رمز پویای پیامکی در بیشتر بانک‌ها عملیاتی شده و مشتریان با تایید شماره تلفن همراه خود می‌توانند با فشردن دکمه درخواست رمز پویا در صفحات پرداخت اینترنتی از رمز دوم یکبار مصرفی که از سوی سرشماره بانک برایشان ارسال می‌شود، استفاده کنند.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی در حال اجرای گام به گام طرح رمز دوم پویا است و از ۸ بهمن ماه به تدریج رمز ایستا برای تراکنش‌های بالای ۱۰۰ هزار تومان حذف و مشتریان برای تراکنش‌های در مجموع روزانه کمتر از ۱۰۰ هزار تومان می‌توانند از رمز دوم ایستا یا رمز پویا استفاده کنند و دکمه درخواست رمز نیز برای این دسته از تراکنش‌ها فعال خواهد بود؛ با توجه به این که ریسک تراکنش‌های کمتر از صد هزار تومان پایین است و حجم فیشینگ نیز پایین بوده آغاز طرح رمز پویا برای در مجموع تراکنش بالای صد هزار تومان ضمن افزایش امنیت و کاهش کلاهبرداری‌ها سبب کاهش ریسک اجرا می‌شود.

بررسی ها نشان می‌دهد که با توجه به اتصال بانک‌ها به سامانه هریم، اقدامات لازم برای ارسال پیامکی رمز نیز در بیشتر بانک‌ها انجام شده و تمامی بانک‌ها به غیر از چند بانک است.
هم اکنون بانک‌های ملت، پارسیان، پاسارگاد، قوامین، سامان، تجارت، اقتصاد نوین، مهر ایران، شهر، انصار، موسسه مالی و اعتباری ملل و ... رمز دوم پویای پیامکی را با فشردن دکمه درخواست رمز توسط مشتری ارسال می‌کنند و فرآیند استفاده و دریافت رمز دوم یکبار مصرف در تراکنش‌های بدون حضور کارت مانند خرید اینترنتی، کارت به کارت و خرید شارژ پرداخت قبوض تسهیل شده است.
۲۲۳۲۲۹
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =