همزمان با دهه فجر در استان چهارمحال وبختیاری زمینه اشتغال ۲۸۸۰ نفر فراهم می شود

ایرنا نوشت :معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان با افتتاح و بهره برداری از طرح های چهار محال بختیاری در دهه ی فجر سال جاری زمینه ی اشتغال مستقیم ۲هزار ۸۸۰نفر فراهم می شود

  مجیدنظری دهکردی روز دوشنبه در نشست خبری برنامه‌های دهه فجر  چهارمحال و بختیاری افزود :    همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر ۳۰۷ طرح در این استان بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی می‌شودوبرای   افتتاح این طرح‌ها ۴ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی تامین و در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در دهه فجر سال‌جاری ۲۶۱ طرح با ۳ هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.

نظری دهکردی تصریح کرد: از این تعداد ۵۵ طرح ملی، ۴۷ طرح استانی و ۱۵۹ طرح مربوط به سایر ردیف‌های اعتباری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: همچنین در دهه فجر امسال عملیات اجرایی ۴۶ طرح جدید در این استان آغاز خواهد شد.

وی گفت: از این تعداد اعتبار ۳۳ طرح از منابع ملی و هزینه ۱۳ طرح از سایر ردیف‌ها تامین و هزینه می‌شود.

نظری دهکردی تاکید کرد: برای اجرای این طرح‌ها در دهه فجر سال‌جاری یک‌هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از این مبلغ یک‌هزار و ۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و ۲۷۰ میلیارد ریال از سایر ردیف‌های اعتباری تامین و هزینه می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای اجراتی طرح‌های جدید در دهه فجر سال‌جاری ۲۴ نفر اشتغال‌زایی مورد نظر است.

وی یادآور شد: کاربری طرح‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری چهارمحال و بختیاری در دهه فجر امسال در زمینه‌های فرهنگی، گردشگری، آموزشی، صنعتی، ورزشی، دامپروری، بهداشت و درمان و خدماتی است.

نظری دهکردی اظهار داشت: طرح‌های کلنگ‌زنی چهارمحال و بختیاری در دهه فجر امسال با کاربری‌های خدماتی، زیرساخت، گردشگری و مسکونی اجرایی می‌شود.

وی گفت: از مجموع طرح‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری چهارمحال و بختیاری در دهه فجر سال‌جاری ۲۱ طرح در شهرستان اردل، ۲۶ طرح در شهرستان بروجن، ۲۲ طرح در شهرستان بن، ۱۳ طرح در شهرستان خانمیرزا، ۱۵ طرح در شهرستان سامان، ۵۵ طرح در شهرستان شهرکرد، ۲۶ طرح در شهرستان فارسان، ۲۷ طرح در شهرستان کوهرنگ، ۲۵ طرح در شهرستان کیار، ۳۰ طرح در شهرستان لردگان و یک طرح استانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از مجموع طرح‌های کلنگ‌زنی استان در دهه فجر امسال ۷ طرح در شهرستان اردل، ۲ طرح در شهرستان بروجن، یک طرح در شهرستان بن، یک طرح در شهرستان خانمیرزا، ۱۸ طرح در شهرستان شهرکرد، ۲ طرح در شهرستان فارسان، ۱۱ طرح در شهرستان کوهرنگ، ۳ طرح در شهرستان کیار و یک طرح در شهرستان لردگان است.

وی افزود: در دهه فجر سال‌جاری طرح گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری مشمول مصوبه شورای اقتصاد استان در سال ۱۳۹۸ با ۸۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

نظری دهکردی تصریح کرد: همچنین در این ایام بهره‌برداری از یک‌هزار و ۲۲ واحد مسکن روستایی چهارمحال و بختیاری آغاز خواهد شد.

وی یادآور شد: در دهه فجر سال‌جاری همچنین ۹۰ واحد باقیمانده طرح مسکن مهر چهارمحال و بختیاری با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است ، دهه فجر انقلاب اسلامی همه ساله از ۱۲ تا ۲۲ بهمن‌ماه به مناسبت سالگرد پیروی انقلاب اسلامی ایران گرامی‌داشته می‌شود.

براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ چهارمحال و بختیاری ۹۴۷ هزار و ۷۶۳ نفر جمعیت دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =