توضیح اسماعیلی‌راد درباره افزایش هزینه‌های نمایشگاه کتاب

مهر نوشت: معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران افزایش هزینه‌های حضور در نمایشگاه کتاب تهران را امری مثبت در راستای فراهم‌آمدن امکانات بهتر برای ناشران ارزیابی کرد.

در هفته جاری گزارشی با موضوع گرانی هزینه‌های حضور در نمایشگاه کتاب تهران منتشر شد که به استناد تصمیم‌های شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران از افزایش ۵۰ درصدی هزینه‌های ثبت‌نام در نمایشگاه کتاب تهران خبر می‌داد.

این‌اتفاق در حالی رخ داده که تغییری در قیمت اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه کتاب تهران در بخش لاتین و عربی رخ نداده و برای مهمانان خارجی نمایشگاه، کماکان غرفه با دو گزینه ۸۰ یورو به ازای هر متر مربع برای ارائه‌کنندگان آثار لاتین و سایر زبان‌ها؛ و ۵۰ یورو به ازای هر مترمربع برای ارائه‌کنندگان آثار در بخش کتب عربی در نظر گرفته شده که با سال پیش تفاوتی ندارد.

در همین زمینه نظر مهدی اسماعیلی‌راد معاون اجرایی نمایشگاه کتاب را در این زمینه جویا شد که درباره علت گران‌شدن هزینه شرکت در نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران نیز مانند سایر بخش‌های کشور از منظر برگزاری با افزایش هزینه‌های ناشی از تورم اقتصادی همراه بوده است. هزینه اجرای نمایشگاه به‌شدت افزایش یافته و باید برای این مساله فکری می‌شد.

وی افزود: هزینه‌های دریافت‌شده از ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران، مصوبه شورای سیاست‌گذاری است و یک شخص و بخش برای آن تصمیم نگرفته است.

اسماعیلی‌راد گفت: به باور من، این‌اتفاق را نه‌تنها نباید منفی دید، که می‌شود مثبت هم به آن نگاه کرد. افزایش هزینه شرکت در نمایشگاه کتاب تهران در واقع به فراهم آوردن امکانات مناسب‌تر برای ناشران منتهی می‌شود؛ کاری که شاید بدون این افزایش حتی در استانداردهای سال پیش هم مقدور نبود.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =