خطیبان نماز جمعه روز گذشته در شهرهای تهران، قم و مشهد موضوعات مختلفی را مطرح کردند.

به گزارش خبرآنلاین سید احمد خاتمی در نماز جمعه تهران با اشاره به قرار گرفتن نام خود و 80 نفر دیگر در لیست تحریم اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: اگر من خطبه بخوانم و ببینم که رسانه‌های استکباری و همراهانشان من را مورد نقد قرار نداده‌اند احساس می‌کنم خطبه موثر نخواندم.

وی با تمسخر مصادره حساب های بانک های خارجی این 80 نفر تاکید کرد: باید بگویم بنده یک حساب سیبا در بانک ملی و یک کارتی که مراجع عظام در آن شهریه می‌ریزند، دارم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه نتیجه گیری کرد که این هشتاد نفر آن هایی هستند که در طول بیش از 20 ماه در مقابل فتنه ایستادند.

خاتمی همچنین همه را به اعتدال فرخواند و ضمن تاکید بر این که تندروی در عرصه سیاسی جواب نمی دهد، بدون اشاره به حادثه هتاکی به فرزند هاشمی رفسنجانی(فائزه هاشمی) تصریح کرد: هتاکی و اهانت در شان یک حرکت انقلابی نیست. وی فحش هایی را که موجب حد شرعی می شود محکوم کرد

سید هاشم حسینی بوشهری نیز در خطبه های نماز جمعه قم به حوادث اخیر در کشور پرداخت و گفت: آمریکا سعی می کند از طریق حرکت های کاریکاتوری و دامن زدن به جریان اغتشاشات، ضدانقلاب ها را در داخل کشور فعال کند که اولا نگذارند انقلابی که به الگوی دیگران تبدیل شده تا آخر خط به عنوان تابلوی هدایت باقی بماند و ثانیا همزمان ما را به مسائل داخلی مشغول کند.

وی با بیان اینکه امروز دیگر سخن گفتن از فتنه جایی ندارد تصریح کرد: امروز شرایط اغتشاشگران به نوعی شرایط حضور ضد انقلابی آن ها در کشور است.

امام جمعه قم تاکید کرد: ملت ما در مقابل همه آنچه که می گذرد حاضر نیستند حتی وقت بگذارند و فکر کنند. مردم ما خم به ابرو نمی آورند و با نشاط و آرامش خود را برای ورود به سال جدید آماده می کنند.

در مشهد نیز سید احمد علم الهدی به حوادث اخیر کشور پرداخت  و در خصوص حوادث 25 بهمن گفت: 7 ساعت بعد از کناره گیری مبارک، اوباما به ستاد مطبوعاتی کاخ سفید دستور داد که موسوی و کروبی دستور فتنه 25 بهمن را بدهند.

 /14112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 134670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
    1 0
    خاتمی همچنین همه را به اعتدال فرخواند...عجب!!
  • مرانی IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
    1 0
    چرا برخورد قاطع با سران فتنه که دشمنان این مملکت هستند و درمقابل هزاران شهید ایستادند صورت نمی گیرد.
  • عرفان IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
    0 0
    لطفا اسناد ارائه شودمخصوصا دستور اوباما به سران مخالف!
  • ایرانی IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۴
    0 0
    می گویم کسانی که به فائزه فحش دادند کار درستی نکردند این رفتار برای شخصی که ادعای مسلمانی می کند اصلا درست نیست کسی که فحش می دهد نشان میدهدکه کم آورده و به فحش توسل میشود ولی چرا وقتی که فائزه به رهبر، جمهوری اسلامی و به سران قوا فحش و حرفهای زشت زد او را محکوم نکردید؟؟؟!!! به خاطر بابا جونش؟؟!!
  • سامیه IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۸
    0 0
    این سران فتنه که از همون اول آمریکایی بودند . حالا چرا شورای نگهبان سال 88 متوجه نشد نمیدونم. تازه این آمریکایی ها تحریم کردن رو هم بلد نیستند. اموال کسانی رو توقیف کردند که یک ریال خارج از ایران ندارند!