وزیر صنعت : پیگیر تامین نقدینگی واحدهای تولیدی هستیم

ایرنانوشت:وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی صحبت هایی که با تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی و تولیدی داشتیم، دستیابی به نقدینگی از مهم ترین مشکلات بوده که پیگیر حل آن هستیم.

رضا رحمانی روز سه شنبه  در حاشیه بازدید از خط تولید رادیاتورهای صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد البرز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ظرفیت تولید و صادرات در کشور وجود دارد اما فراهم کردن سرمایه در گردش به منظور تهیه مواد اولیه مهم بوده که آن را پیگیری می کنیم.


وی با بیان اینکه تامین نیازهای بازار شب عید از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: در بخش تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع نیز اقداماتی در حال انجام است.

رحمانی با بیان اینکه رصد بخش تولید و صنعت را در تمام استان های کشور داریم گفت: طی نشست هایی که با یکی از واحدهای تولید لوازم خانگی داشتیم، اعلام کردند که تا چند ماه آینده یک میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی را تولید و روانه بازار می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی صنوف تولیدی اشاره  کرد و گفت:  بیش از ٦٠٠هزار واحد صنفی تولیدی و خدمات فنی در کشور فعال هستند که هر کدام بیش از ١٠٠کارگر دارند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بخش  نظام بانکی از منابعی که می توان برای صنوف تولیدی استفاده کنیم کم توجهی شده، گفت: پیگیری هایی داشتیم تا هر خدمات و منابعی که وجود دازد مشمول فعالان این حوزه شود.

وی در ادامه به خوشه های تولیدی و صنعتی در کشور اشاره کرد و افزود: بیش از ٤٠٠ خوشه در کشور شناسایی شده است.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های بخش تولید و صنعت البرز اشاره کرد و گفت: اشتهارد یکی از قطب های اصلی صنعت در کشور است که ٨٠درصد از ظرفیت های در کارخانه های این شهرک فعال هستند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =