راکتورهای هسته ای در امارات راه اندازی شد

فارس نوشت: مؤسسه انرژی هسته‌ای «الامارات» اعلام کرد رآکتور اول نیروگاه انرژی اتمی براکه پس ارزیابی‌های اولیه آماده بهره‌برداری است.

مؤسسه انرژی هسته‌ای «الامارات» امروز سه‌شنبه، اعلام کرد که رآکتور اول نیروگاه هسته‌ای براکه پس از ارزیابی‌های اولیه آماده فعال‌سازی است.

به گزارش وبگاه خبری «ارم»، ارزیابی اولیه رآکتور را تیمی بین‌المللی متشکل از کارشناسان اتمی مرکز «آتلانتا» وابسته به «اتحادیه جهانی راه‌اندازی انرژی هسته‌ای» (WANO) انجام داده است.

در هیمن ارتباط، مهندس «محمد ابراهیم الحمادی» مدیر عامل اجرایی مؤسسه انرژی هسته‌ای «الامارات» گفت: « موفقیت نیروگاه هسته‌ای اول براکه پس از پشت‌سر گذاشتن ارزیابی اتحادیه جهانی برای برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز امارات، دستاورد بزرگی محسوب می‌شود. این ارزیابی خود نشان می‌دهد که جهان، پایبندی نیروگاه، تیم کار، عملیات راه‌اندازی به استانداردهای جهانی را به رسمیت شناخته است از سویی دیگر، این ارزیابی تاییدی است مبنی بر اینکه به رسمیت شناختن تعهدات سال ۲۰۰۸ کشور در ارتباط با شفافیت در راه‌اندازی کامل و تلاش برای رعایت بیشترین میزان ایمنی، کیفیت و امنیت در نیروگاه براکه».

اولین رآکتور از چهار رآکتور هسته‌ای تأسیسات «براکه» قرار بود اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کند، اما با این حال، این فرایند چندین بار به تأخیر افتاد. این نخستین رآکتور هسته‌ای عملیاتی در جهان عرب محسوب می‌شود.

پیشتر، قطر هشدار داده بود که نیروگاه هسته‌ای براکه امارات که در دست احداث است، خطری برای امنیت منطقه‌ای و زیست محیطی است. قطر به شدت از راه‌اندازی نیروگاه هسته‌ای براکه نگران است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =