۱ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
سعودی ها از معامله قرن استقبال کردند

تسنیم نوشت: پادشاه عربستان سعودی ساعاتی پس از رونمایی رئیس‌جمهوری آمریکا از طرح ننگین «معامله قرن»، با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار کرد و مدعی شد که ریاض از قضیه فلسطین حمایت می‌کند.

)، شب گذشته ساعاتی پس از رونمایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا از طرح ضد فلسطینی «معامله قرن»، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار کرد و گفت: «مساله شما مساله ما و مسئله جهان عرب و اسلام است و ما با شما هستیم.»

ملک سلمان با بیان اینکه صلح یک گزینه راهبردی است که منجر به حل نهایی مساله فلسطین و تحقق حقوق ملی مردم فلسطین می‌شود، خواستار تحقق صلحی جامع و عادلانه شد.

از سوی دیگر، محمود عباس از مواضع عربستان سعودی برای تحقق استقلال کشور فلسطین بر اساس مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی قدردانی کرد

در همین راستا، وزارت خارجه عربستان سعودی نیز بیانیه‌ای در واکنش به طرح ادعایی ترامب برای صلح در خاورمیانه، موسوم به «معامله قرن»، صادر و اعلام کرد: «عربستان سعودی از همه تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حلی عادلانه و جامع برای قضیه فلسطین حمایت می‌کند.»

در بیانیه وزارت خارجه عربستان سعودی آمده است: «ریاض خواستار انجام مذاکرات مستقیم میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی با نظارت ایالات متحده آمریکا و حل و فصل هرگونه اختلافات درباره هر یک از جوانب این طرح، از طریق مذاکرات است تا بدین ترتیب با پیشبرد روند صلح گامی در مسیر دستیابی به توافقی، که حقوق ملت فلسطین را تامین کند، برداشته شود.»

وزارت خارجه عربستان همچنین از تلاش‌های دونالد ترامپ نسبت به آنچه که دستیابی به صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها خوانده، قدردانی کرده است.

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در ادامه طرح‌های ضد فلسطینی و اسلامی خود، از طرح صلح ادعایی خود موسوم به «معامله قرن»، با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی کرد.

ترامپ اعلام کرد که شهر فلسطینی قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند. او گفت که وقت آن رسیده است که کشورهای اسلامی، اسرائیل را که در سال 1948 موجودیت یافت، به رسمیت بشناسند.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داریوش IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    0 0
    اگر سعودیها غیر از این عمل میکردند جای تعجب داشت