۶ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
احتمال بروز اختلال در تولید خودرو

تسنیم به نقل از رویترز: مدیر عامل رابرت بوش، بزرگترین عرضه کننده ی قطعات خودرو در جهان هشدار داد ویروس کرونا می‌تواند بر زنجیره جهانی تامین قطعات خودرو تاثیر بگذارد.

مدیر عامل رابرت بوش، بزرگترین عرضه کننده ی قطعات خودرو در جهان هشدار داد ویروس کرونا می‌تواند بر زنجیره جهانی تامین قطعات خودرو توسط این شرکت تاثیر بگذارد. این زنجیره تا حد زیادی وابسته به چین است.

ولکمار دنر، مدیرعامل این شرکت در نشستی با روزنامه نگاران در اشتوتگارت گفت:« ما طبیعتاً نگران هستیم ولی در حال حاضر هیچ اختلالی در تجارت و زنجیره عرضه ما به وجود نیامده است».

 بوش به چین به عنوان یک پایگاه جهانی تولید برای صادرات موتورهای الکتریکی و قطعات الکترونیکی خودروهای برقی نیازمند است.

دنر گفت:« لازم است منتظر بمانیم و ببینیم اوضاع چگونه تغییر می کند. اگر این شرایط ادامه داشته باشد، زنجیره عرضه مختل خواهد شد. پیش بینی های وجود دارد که اوج ابتلا به این بیماری تا فوریه یا مارس ادامه خواهد داشت».

وی گفت:«بوش در ووهان دو کارخانه دارد که سیستم های فرمان و فناوری های گرمایی را با حدود ۸۰۰ کارمند می سازد. هیچ گزارشی مبنی بر مبتلا شدن این افراد به ویروس وجود ندارد».

دنر توضیح داد کارخانه های بوش در چین به خاطر سال نوی چینی بسته شده اند و تعطیلات تا سوم فوریه ادامه خواهد داشت . تمدید تعطیلات تأثیری بر تجارت جهانی بوش نمی‌گذارد.

بوش از سال ۱۹۰۹ در چین حضور داشته و۲۳ تاسیسات تولید خودرو در بیش از ۶۰ منطقه از چین، بزرگترین بازار خودروی جهان دارد. چین  بیشترین نیروی کار بوش را در خارج از آلمان در اختیار دارد.

 ۴۰۳ هزار نفر در کل جهان برای بوش کار میکنند.

 بوش سیستم های سرگرمی اطلاعاتی چند رسانه ای را در ووهو، سیستم های تقویت کننده ترمز را در نانجینگ، قطعات الکترونیکی خودرو را در ووجین، سیستم های باتری ۴۸ ولتی را در ووکسی و موتور های خودروهای الکتریکی را در تایسانگ میسازد.

 فروش بوش در سال گذشته در آسیا پاسیفیک به ۲۲.۵ میلیارد یورو رسید که بیش از ۱۰ میلیون یوروی آن از چین می آمد.

بوش انتظار دارد به خاطر کاهش تقاضا در چین، آمریکا و اروپا تولید جهانی خودرو در ۲۰۲۰، ۲.۶ درصد کاهش داشته و به ۸۹ میلیون خودرو برسد.

۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =