خانه‌های تاریخی تبریز در اختیار مجموعه داران قرار می‌گیرد

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با انجام‌کارهای کارشناسی و مشورت با مجموعه‌ داران برخی از اماکن شهرداری و خانه‌های تاریخی می‌تواند در اختیار مجموعه داران قرار گیرد.

به گزارش خبرآنلاین از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شکور اکبرنژاد در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مجموعه داران شاخص تبریزی در محل موزه آذربایجان برگزار شد گفت: امروز بیش‌ از هر زمان دیگری باید به مجموعه داران، کسانیکه زندگی خودرا وقف فرهنگ و هنر کشور و تبریز کرده‌اند توجه کرد.
او با اشاره به دارایی های تبریز در حوزه فرهنگ و هنر گفت: تمامی‌ کسانیکه در حوزه فرهنگ و هنر فعال هستند نظرات و تجربیات خودرا برای هرچه‌ بهتر شدن فعالیت‌های فرهنگی مدیریت شهری ارائه کنند.
او با بیان اینکه تیم کارشناسی برای مشکل یابی و ایجاد راهکاربرای برخورداری از توانمندی‌های مجموعه داران تبریزی تشکیل می‌شود گفت: تیم‌ کارشناسی متشکل از اعضای کمیسیون فرهنگی  و اجتماعی شورای اسلامی شهر، اداره‌کل میراث فرهنگیو گردشگری، مجموعه‌ داران و شهرداری تبریز تشکیل خواهد شد.
سعید نیکو خصلت دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه سیاست گذاری مشخصی در حوزه فرهنگی و گردشگری تبریز وجود ندارد گفت: برند گردشگری تبریز باید مشخص و در برندهای موجود تجدید نظر کرد.
او با بیان اینکه دارایی های مجموعه داران تا زمانی‌ که برای نشان دادند فرهنگ‌ به کار نرود تبدیل به سرمایه فرهنگی نمی‌شود گفت: از دوران قاجار و پهلوی معلوم نیست عمداً به جایگاه فرهنگی تبریز لطمه‌ زدند یا خیر اما بسیاری از کارها را انجام دادند که هویت تبریز و بافت تاریخی تبریز را دستخوش تغییر کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =