۰ نفر
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
فیل ها روی بمب منفجر نشده نشسته اند

ایرنا نوشت: شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد: درحالی چشم انداز تبرئه دونالد ترامپ در دادگاه استیضاح با توجه به رد احضار شهود از سوی جمهوریخواهان، از هم اکنون هویدا شده که به نظر می رسد با نبود اکثریت حزبی در مجلس سنا، استیضاح ترامپ پوچ خواهد بود.

سی‌ان‌ان روز شنبه در تحلیل های انتقادی از دهمین جلسه دادگاه ترامپ در صحن سنا، گزارش داد: این نخستین بار در تاریخ آمریکا است که جلسه استیضاح شخص رئیس جمهوری بدون شهود برگزار می شود.

این  رسانه خبری آمریکایی  ادامه داد: جمهوریخواهان که با یک رای گیری کاملا حزبی از احضار شهود به جلسه دادگاه ترامپ ممانعت به عمل آوردند، در واقع  تلاش می کنند تا مانع از طولانی تر شدن جلسات دادگاه ترامپ شوند.

بولتون بمب منفجر نشده استیضاح

«مایکل جنووز» (Michael Genovese) تحلیلگر مسائل سیاسی و نویسنده کتاب «ترامپ چگونه حکومت رانی می کند»، دراین باره به این شبکه خبری گفت: در واقع بولتون بعنوان یک شاهد در جلسه دادگاه ترامپ، یک «بمب منفجر نشده» بود که جمهوریخواهان با نشستن بر روی وی، مانع این انفجار (دادن شهادت مخاطره آمیزعلیه ترامپ) شدند.

سی‌ان‌ان افزود: با توجه به جریان آزاد اطلاعات در شبکه های اجتماعی که اخبار و اطلاعات همچون رودخانه ای  در آن جاری است، اکثر جمهوریخواهان تاکنون دریافته اند که احضار شاهدانی همچون بولتون ممکن است چه مسائلی را (علیه ترامپ) به بار آورده و برملا سازند.

این گزارش می افزاید؛ هم اکنون جمهوریخواهان ب اسرعتی دور از انتظار کاخ سفید، سعی در به پایان دادن جلسات دادگاه ترامپ دارند.

این رسانه آمریکایی در ادامه تحلیل های انتقادی خود از روند استیضاح ترامپ گزارش داد: این نخستین باری است که شاهد هستیم یک حزب حاکم در مجلس سنا با نادیده گرفتن واقعیت های موجود و تنها برای برنده شدن، عمل  می کند، در واقع چنانچه در سنای آمریکا از اکثریت حزبی برخوردار نباشید، نمی توانید کاری از پیش ببرید.

 ترامپ، خطاب به بولتون : بازی تمام شد

ترامپ در ارتباط با جلسه دادگاه و با توجه به رد احضار شهود، در حساب توئیتری خود نوشت: اهمیتی ندارد که در آخر چه به دموکرات ها می دهید، آنها هرگز خشنود نمی شوند، در مجلس نمایندگان دموکرات ها به ما هیچ چیزی ندادند.

ترامپ همچنین در حساب توئیتر شخصی خود بخشی از مصاحبه  بولتون با شبکه فاکس نیز را در بالای صفحه  سنجاق کرده و درحالی که بولتون دراین کلیپ ویدئویی از دو تماس رئیس جمهوری ترامپ با  «ولودومیر زلنسکی» پس از پیروزی وی درانتخابات ریاست جمهوری اوکراین خبر می دهد، ترامپ با حروفی درشت و خطاب به بولتون نوشته است، «بازی تمام شد»!

جمعه ۱۱ بهمن ماه، دهمین روز محکمه استیضاح دونالد ترامپ به در حالی سپری شد که اکثریت جمهوریخواهان سنا موافقت کردند که روز چهارشنبه رأی گیری نهایی درباره این پرونده انجام شود.

پس از آنکه سوال مربوط به احضار شاهدان پرونده استیضاح چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا که در قالب یک قطعنامه ارائه شده بود با ۵۱ رای مخالف جمهوریخواهان متوقف شد، ادامه روند استیضاح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 بر اساس قطعنامه ارائه شده از سوی میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا، رای گیری نهایی در خصووص این پرونده به روز چهارشنبه و پس از سخنرانی سالانه ترامپ در کنگره موکول شد.

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی به اتهام "سوء استفاده از قدرت" و "اخلال در کار کنگره" استیضاح شد.

این پرونده در هفته گذشته با ریاست جان رابرتز رئیس دیوان عالی آمریکا و تشکیل محکمه در سنای آمریکا رسیدگی شد به گونه ای که در سه روز مدیران استیضاح یا همان دادستان‌های منتخب مجلس نمایندگان به تشریح مفاد اتهامات و اسناد مربوطه پرداختند و پس از آن، سه روز هم نوبت دفاع وکلای مدافع ترامپ رسید.

روند کلی محکمه استیضاح در سنای آمریکا تا کنون نشان داده است که آرا در موافقت یا مخالفت با مسایل مطرح شده به صورت حزبی داده می شود و احتمال سلب قدرت از ترامپ بسیار دور از انتظار است.

برکناری دونالد ترامپ از کاخ سفید نیازمند ۶۷ رای سناتورها است که با احتساب ۴۷ رای موافق دموکرات‌ها، به ۲۰ رای جمهوریخواهان هم نیاز است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1347900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =