افتتاح ۲۴ طرح عمرانی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۲۴ طرح عمرانی با ۲۱۵ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

 به گزارش خبرآنلاین از آذربایجان شرقی، مرتضی نیرومند با بیان اینکه اعتبار پروژه های عمرانی امسال نسبت به سال گذشته ۱۸۰ درصد افزایش یافته است، افزود: به همین مناسبت عملیات ۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۹۴ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال در شهرک های صنعتی استان آغاز می شود.

وی اظهار داشت: در این ایام طرح توسعه ۴ شهرک صنعتی شامل شهید سلیمی در زمینی به وسعت ۴۰۶.۴ هکتار با امکان استقرار ۵۷۰ واحد تولیدی و اشتغال ۱۲ هزار نفر، شهرک صنعتی سنگ شهر به مساحت ۷۸.۶ هکتار با امکان استقرار ۱۶۰ واحد تولیدی با اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر، شهرک صنعتی آیت الله هاشمی رفسنجانی به مساحت ۸۲ هکتار با امکان استقرار ۱۱۲ واحد تولیدی و اشتغال ۴ هزار نفر و شهرک صنعتی اسکو آغاز می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه توسعه این شهرک ها آغاز شده و آماده واگذاری است، گفت: همزمان با دهه مبارک فجر عملیات اجرایی ۳ تصفیه خانه نیز در استان آغاز می شود.

نیرومند، ادامه داد: در این ایام تصفیه خانه فاضلاب ناحیه صنعتی ولیعصر ملکان به ظرفیت ۱۰۰ متر مکعب در روز با صرف اعتبار بیش از ۴۰ میلیارد ریال و تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی عالی نسب با ظرفیت ۳۰۰ مترمکعب در روز با صرف بیش از ۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی یادآوری کرد: عملیات اجرایی طرح های توسعه شهرک صنعتی استاد عالی نسب در سطح ۲۸۳ هکتار با امکان استقرار ۲۸۰ واحد و اشتغال ۷ هزار نفر و ناحیه صنعتی علیشاه در سطح ۱۶ هکتار آغاز شده است.

نیرومند، افزود: طرح های توسعه شهر صنعتی بعثت در سطح یک هزار هکتار با امکان استقرار ۲ هزار واحد تولیدی با اشتغال ۴۲ هزار نفر،  شهرک صنعتی بناب در سطح ۱۰۸ هکتار و امکان استقرار ۱۸۹ واحد تولید با اشتغال ۴ هزار نفر و ایجاد ناحیه صنعتی صنایع دستی و گردشگری در سطح ۴ هکتار با امکان استقرار ۱۶۰ واحد تولید و اشتغال ۶۰۰ نفر در حال اجرا بوده و واگذازی زمین های این شهرک ها در اوایل سال ۹۹ آغاز می شود.

بر اساس این گزارش، آذربایجان شرقی دارای ۵۶ شهرک و نواحی صنعتی مصوب بوده که از این تعداد ۴۶ شهرک و نواحی در حال بهره برداری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1348067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =