هزینه نجومی ترامپ برای کارزار انتخاباتی

ایرنا نوشت: تازه ترین گزارش کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا نشان می دهد کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ سال گذشته میلادی در مجموع ۱.۸ میلیون دلار برای دارایی‌ها و فعالیت‌های تجاری شخصی ترامپ هزینه کرده است.

کمیسیون فدرال انتخابات نهادی مستقل در آمریکا است که بر اجرای قوانین کمپین های انتخاباتی در این کشور نظارت دارد.

به گزارش تارنمای آمریکایی هافینگتون پست، تحلیل گزارش این کمیسیون از سوی مرکز تحقیقات سیاست پاسخگو در واشنگتن و روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نشان می دهد که کمپین ترامپ فقط در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ میلادی، نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار صرف فعالیت های تجاری و مستغلات شخص ترامپ کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز در این زمینه گزارش داد ۱۵۰ پرداخت به «شرکت ها و دارایی های» شخصی ترامپ صورت گرفته است.

بر اساس مدارک موجود، مبالغ پرداختی به فعالیت های تجاری ترامپ شامل چندین مورد پرداخت پول به برج ترامپ، هتل بین المللی ترامپ در واشنگتن، رستوران های ترامپ و مجموعه هتل ها و شرکت ترامپ بوده است.  

کارزار انتخاباتی ترامپ همچنین در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۱.۴ میلیون دلار صرف هزینه های حقوقی دفاع از ترامپ به اتهامات مختلف کرده است. در کل، نزدیک به ۱۲.۴ میلیون دلار از مبالغ کارزار انتخاباتی ترامپ صرف دفاع از او در پرونده های مختلف از جمله در خصوص اتهام استورمی دنیلز بازیگر علیه رئیس جمهور آمریکا، شکایت کلاهبرداری علیه دانشگاه ترامپ، استیضاح و تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ توسط رابرت مولر بازرس ویژه این پرونده شده است.

برخی از این هزینه های حقوقی به سازمان ترامپ اختصاص یافته است.

بر اساس این گزارش، کمپین ترامپ ۹ میلیون دلار در سه ماه آخر سال ۲۰۱۹ عمدتا صرف تبلیغات دیجیتال کرده است.

ترامپ یکبار گفته بود اگر در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری شرکت کند از آن هم پول در می آورد. وی در سال ۲۰۰۰ به مجله فورچون گفت: خیلی احتمال دارد که اولین نامزد انتخابات ریاست جمهوری باشم که در رقابت شرکت می کند و از آن پول در می آورد.   

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر سال آینده میلادی ( ۱۳ آبان سال ۱۳۹۹) برگزار خواهد شد.

در حالی که ترامپ تاکنون از پرونده تحقیقات روسیه و اتهامات رسوایی اخلاقی جان سالم بدر برده است استیضاح او در سنای آمریکا ادامه دارد.

چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا با دو اتهام "سوء استفاده از قدرت" و "اخلال در کار کنگره" در مجلس نمایندگان استیضاح شد و پرونده برای تصمیم گیری برای ادامه کار یا برکناری وی به مجلس سنا ارجاع شد.

در تازه ترین تحول در این زمینه جمهوریخواهان سنای آمریکا که اکثریت را در اختیار دارند، به احضار شاهدان پرونده رسوایی ترامپ در ماجرای "اوکراین‌گیت" رای ندادند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1348278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    0 0
    اگر 4 سال دوم ترامپ مجدد انتخاب بشه دیگه باید بریم قبرمون رو بکنیم