دستور مقتدی صدر پس از انتخاب نخست وزیر جدید

فارس نوشت: رئیس جریان صدر عراق، در پی انتخاب نخست‌وزیر دوره انتقالی کشور، با ارائه چندین توصیه، خواستار ازسرگیری فعالیت مدارس و باز شدن کلیه جاده‌های مسدود شد.

«مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق از نیروهای موسوم به «کلاه آبی‌ها» خواست تا با هماهنگی نیروهای امنیتی  تلاش کنند تا فعالیت مدارس و ساعات کاری آنها از سر گرفته شود و به کلیه  نشانه‌های اعتراضات اخیر، با بازگشت نظم به امور کشور، پایان داده شود.

الصدر طی پستی در توئیتر، نوشت: بر اساس توصیه‌های مرجعیت و طبق اصول اسلامی و عقلی باید انقلاب به نظم و مسالمت‌ خود بازگردد. لذا لازم می‌دانم که کلاه‌آبی‌ها و نیروهای امنیت ملی قهرمان و ادارات آموزش‌وپرورش در سراسر استان‌ها و عشائر غیور ما، هماهنگ شوند تا کمیته‌های در این استانها تشکیل شود و ساعات کاری مدارس دولتی و غیر دولتی از سر گرفته شوند.

وی افزود: «آنها همچنین می‌بایست کلیه مسیرهای مسدود شده را باز کنند تا زندگی به حالت عادی خود بازگردد و انقلاب وجهه خود را بازیابد. لذا متخصصان امر باید در این مسئله سریع اقدام کنند. من به نیروهای امنیتی توصیه می‌کنم که جلوی هر کسی که می‌خواهد جاده‌ها را مسدود کند، بگیرند و وزارت آموزش‌و پروش نیز هر کس -از استاد گرفته تا دانش‌آموز را- که مانع ازسرگیری فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها می‌شود، مجازات کند.»

وی این پست خود را باهشتگ‌های «به سوی عراق امن»، «علم انقلاب و اصلاح است» و «مسدود کردن راه‌ها تروریسم است» و امضا «مقتدی الصدر, دوست‌دار صلح و میانه‌روی، به  پایان می‌رساند.

الصدر، شامگاه دیروز، در پی انتخاب محمد توفیق علاوی به عنوان نخست‌وزیر دوره انتقالی عراق، طی پستی که در حساب توییتری‌اش منتشر شد،  این انتخاب را «اقدام خوبی» دانست که منجر به تقویت آینده سیاسی عراق خواهد شد.

وی افزود: «امروز امیدواریم که برادرمان محمد علاوی در برابر فشارهای خارجی و داخلی تسلیم نشود و برنامه‌های خود را اعلام کند و در روند برگزاری انتخابات زودهنگام تعجیل کند و حاکمیت و استقلال عراق را حفظ کند».

310 23310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1348389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =