توانمندسازی موزه‌داران آذربایجان‌شرقی در راستای استانداردسازی موزه‌ها

رییس امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی سناریو موزه‌ها، گفت: در راستای استانداردسازی موزه‌ها توانمندسازی موزه‌داران انجام می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، مهدی بزاز دست‌فروش روز یکشنبه در نشست تخصصی استانداردسازی موره ها بابیان اینکه موزه‌ها تداعی‌گر تاریخ و تمدن جوامع هستند و از این‌رو صیانت و ارتقا جایگاه آن‌ها بسیار مهم است، افزود: توانمندسازی مسوولان و کارشناسان موزه‌ها در راستای تحقق این امر از اصلی‌ترین اهداف برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی سناریو موزه‌ها است.

بزاز دست‌فروش خاطرنشان کرد: تنوع و تعدد موزه به‌تنهایی کافی نیست و آموزش موزه‌داران در راستای استانداردسازی موزه‌ها حائز اهمیت است.

رئیس امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دومین جلسه از این نشست به ارائه مطالب با موضوع سناریونویسی در موزه‌ها و تشریح ساختار و سناریو دو نمونه از موزه‌های شی محور و روایت محور اختصاص یافت، اضافه کرد: سومین جلسه از این نشست‌ها به ارائه مطالب در قالب ورک شاپ در محل موزه فوتبال اختصاص خواهد یافت و شرکت‌کنندگان در این نشست به‌صورت ملموس‌تر با موضوع سناریونویسی در موزه آشنا خواهند شد.

با افتتاح موزه های در شرف تجهیز و تاسیس دفاع مقدس" و "چاپ، نشر، تعلیم و تربیت"، "هنر مکتب تبریز"، "شعر و ادب آذربایجان"، "خانه موزه ستارخان"، "موزه خیمه شب بازی"، "خانه موزه پروین اعتصامی" و "موزه بنادر و دریانوردی بندر شرفخانه" تعداد موزه های آذربایجان شرقی به ۴۵ مورد می رسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1348444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =