منطقه‌ای که با مسئله شرط‌بندی درگیر است

مرتضی فرشباف، کارگردان فیلم «تومان» که در دومین روز از جشنواره فجر در پردیس ملت به نمایش درآمد، درباره معضل شرط‌بندی به عنوان موضوع اصلی این اثر سینمایی توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری فیلم «تومان» با حضور مرتضی فرشباف (کارگردان، نویسنده)، سعید سعدی (تهیه‌کننده)،  میرسعید مولویان (بازیگر) و دیگر عوامل این اثر سینمایی، امشب (یک‌شنبه ۱۳ بهمن) در پردیس ملت برگزار شد.

داستان فیلم «تومان» که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده، درباره فردی است که از راه قمار در مسابقات اسب‌دوانی و فوتبال تلاش می‌کند یک شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد.

مرتضی فرشباف که زاده گنبد کاووس است، درباره موضوع و منطقه به نمایش درآمده در فیلم توضیح داد: «دلیل انتخاب این اقلیم به این دلیل بود که من زاده آن منطقه هستم و با فرهنگ آن آشنایی دارم. البته دنبال این هم بودم که فضایی تازه‌ برای ساخت فیلم در سینمای ایران انتخاب کنم.»

این کارگردان ادامه داد: «این منطقه چندین سال است که با مسئله شرط‌بندی درگیر است و تمام شهر در آخر هفته به این موضوع توجه می‌کند.»

او با بیان این‌که ریتم در این فیلم را بافت قصه تعریف می‌کند، افزود: «اتفاقات آنی این فیلم، تاثیری روی حرکت دوربین و بخش‌های محتلف فیلم داشت.»

سعید سعدی هم درباره دغدغه‌های تهیه‌کنندگی «تومان» گفت: «نوآوری وجسارت این فیلم، من را برای ساخت آن جذب کرد. برای اینکه مخاطب را از دست ندهیم، قطعا پس از بازخورد، تغییرات لازم را اعمال خواهیم کرد.»

در ادامه، فرشباف از تاثیر مهدی سعدی (تدوینگر) در ساخت این فیلم گفت: «او در تمام مدت کنار تیم بود و همه مدلی را با او تدوین و چیدمان کردیم. در این اکران نهایت بخش‌بندی درست را ارائه دادیم تا پس از اکران جشنواره بازخوردها را دریافت کنیم.»

میرسعید مولویان هم درخصوص ایفای نقش‌اش در فیلم توضیح داد: «زمانی که فیلمنامه را تحویل گرفتم بخش مهم کارکتر در فصل‌های مختلف فیلم، نظر من را جذب کرد. همکاری سایر بازیگران و کمک آن‌ها به شکل‌گیری درست این نقش کمک کرد.»

پس از آن، کارگردان «تومان» ادامه داد: «در فیلمنامه به دنبال جاه‌طلبی بودیم و سکانس بازی ایران و مراکش برای این بود که مخاطب تمرکز خود را بر روی رابطه داود و یونس بگذارد و از فضای توجه به بازی فاصله بگیرد.»

فرشباف تاکید کرد: «طراحی لباس و نگه داشتن راکوردها در برخی صحنه‌های اسب سواری، به گفته طراح این فیلم از سخت‌ترین نوع طراحی‌ها بوده است.»

مهدی سعدی نیز در ارتباط با تدوین فیلم گفت: «در تدوین فیلم باید بافت جغرافیای فیلم احترام بگذاریم و این نسخه برای ارائه در جشنواره کاملا مناسب بود. این را هم باید بگویم که در زندگی حرفه‌ای‌ام این فیلم یکی از بهترین کارهایی بوده که انجام داده‌ام.»

۵۷۵۷

کد خبر 1348514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =