قالیباف: برجام در دولت احمدی‌نژاد تصویب شد

تسنیم نوشت: نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:امروز خطرناک تراز تحریم و تهدید نظامی و دشمنی هایی که در منطقه برای ما هست، خطر غرب زدگی و فاصله گرفتن از فرهنگ قرآنی است.

محمدباقر قالیباف شامگاه یکشنبه در آئین یادواره شهدای مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید وحید زمانی‌نیا در مسجد امام حسن مجتبی(ع) در شهرری با بیان اینکه هر یک از اتفاقات و توطئه هایی که برای انقلاب و کشور ما رخ داد به تنهایی کافی بود که یک کشور را به نابودی بکشاند، اظهار کرد: اما پیشرفت کشور ما همزمان با این فشارها صورت گرفته که ارزشمند است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی می گویند چون ما انقلاب کردیم و با همه دنیا داریم دشمنی می کنیم به مشکل خورده ایم اگر دشمنی با امریکا و دیگران نکنیم همه مشکلات مان رفع می شود، گفت: ایا ان کشور هایی که حاضرند عزت شان را بفروشند و با امریکا دشمنی نمی کنند مشکلات ندارند؟ کشورهای بسیاری زیر سیطره امریکا هستند اما مشکلات شان از ما هم بیشتر است.

قالیباف بااشاره به ادعای برخی که قبل از برجام می گفتند امریکا میخواهد صلح کند اما ایران نمی خواهد مذاکره کند ، بیان کرد: اما دیدید توافق شد و به تایید شورای امنیت هم رسید اما کس دیگری مانند ترامپ امد و ان را ملغی کرد. این تنها درباره جمهوری اسلامی اتفاق نمی افتاد از یکصد سال پیش هم امریکایی ها به هرجای دنیا رفتند و خواستند چپاول کنند همین ماجرا رخ داده لذا قابل اعتماد نیستند.

وی بااشاره به افزایش ۴برابری درامد ما طی دو سال و عدم تغییر در رشد اقتصادی در مقطعی ، خاطرنشان کرد: امروز مردم دنبال جریان سیاسی چه کسی اصلاح طلب و چه کسی اصولگراست نیستند دنبال این هستند چه کسی عرضه دارد مشکلات را حل کند حالا با هر گرایش سیاسی. دعوا سر با عرضه و بی عرضه بودن است. سر اینکه چه کسی باورهای انقلاب را باور دارد که بتواند مشکلات را حل کند.

فرمانده لشگر پنج نصر در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه مجلس از ارکان مهم کشور است و به تعبیر امام راحل در راس امور است، تاکید کرد: امروز مجلس کارامد نیست به همین دلیل در راس امور نیست. مجلس باید برای مشکلات بتواند راهکار یافته و برای مشکلات ریل گذاری کرده و اجرا را مطالبه کند. اگر نتواند چاره اندیشی کند پس ناکارامد است. امروز مردم ما توقع شان از مسوولان و مجلس این است که به مشکلات تخصصی نگاه گرده و انقلابی برخورد کنند.تا چاره اندیشی شود. نه اینکه جناح سیاسی را دنبال کنند. 

وی در تعریف مجلس اسلامی گفت: مجلس وقتی انقلابی و اسلامی است که بتواند کاری انجام دهد که مردم از زندگی شان راضی بوده و بتواند گره از مشکلات مردم باز کند. اگر شعار انقلابی بودن داده اما نتوانیم برای مردم کاری کنیم بیشتر کمک به دشمن کرده ایم. رهبر معظم انقلاب فرمودند راه مبارزه با دشمن کار است و کار و کار. مردم باید بود و نبود یک مسوول را حس کنند.

قالیباف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با برجام بود که سپاه مقدس در تنگنا قرار گرفت پس چرا شما  در سال ۹۶ گفتید از ان پاسداری میکنید گفت: بزرگترین دروغ، راست ناقص است.  از من پرسیدند اگر شما به دولت بروید ایا برجام را پیگیری می کنید یا نه. من گفتم برجام را دنبال می کنم چرا گفتم برجام را دنبال می کنم چون برجام در دولت دهم در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده و به تایید رهبر انقلاب رسیده بود و شده بود قانون و دولت بعد باید آن را اجرا کند  این توضیح را هم باید بدهم  مذاکرات هسته ای با تایید رهبر انقلاب  در دولت قبل  و  در دوران اقای صالحی آغاز شد اما دولت قبل مانع شد دلیلش هم این بود که می گفت اجازه دهید مذاکرات در سطح وزرای خارجه نباشد در سطح روسای جمهور باشد ثانیا فقط درباره هسته ای نباشد  درباره مسائل منطقه  و همه موضوعات دیگر هم  با امریکا  مذاکره کنیم که حضرت اقا مخالف بودند و فرمودند این موضوع باید در دبیرخانه شورای امنیت ملی دنبال شود دوم اینکه سطحش فقط وزرای خارجه باشد و فقط موضوع هسته ای. لذا آغاز مذاکرات هسته ای بدلیل انتخابات ریاست جمهوری و رای آوردن آقای روحانی نبوداما نقد ما به دولت یازدهم روش مذاکره اش بود. چون در آن روش بجای خدا می گفت کدخدا و نتیجه این شدکه در اجرا این مشکلات اجرا شد  من همان جا هم گفتم مهم این است مذاکره رایک روش مبارزه بدانیم. روش شهید سلیمانی این بود که مبارزه می کرد و هرجا لازم بود با شیوه درست و در چارچوب مذاکره میکرد. مذاکره را برای مبارزه انجام می داد و این منطق اسلام و انقلاب است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام هرکجا به من مسوولیتی واگذار شد سعی کردیم عدالت را رعایت کرده و در حد توان مان به بهترین شکل خدمات دهی کنیم. مثلا در شهرداری مترو را از جنوب به شمال یعنی از طرف منطقه محروم تر ساختیم و توسعه دادیم.

وی با اشاره به کمک هایی که در دوران شهرداری به خانواده های مستضعف و معلول صورت داده است گفت: وظیفه من خدمت به این‌ها بود. تلاش کردم انها فرصت اموزش بیابند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1348516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =