۴۰ هزار یادواره شهدا در مدارس کشور در حال اجرا است

ایرنانوشت: مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: ۴۰ هزار یادواره شهدا با عنوان " لاله های روشن " در مدارس کشور در حال اجرا است.

علی رمضانی  اظهارداشت: این برنامه فرهنگی با هدف گسترش فرهنگ ایثار و شهادت دربین دانش آموزان در دستور کار معاونت پرورشی و فرهنگی قرار گرفته است.
برنامه لاله های روشن در حوزه شهید و شهادت و توسعه فرهنگ ایثار از روز هشتم آبان ماه  امسال مصادف با سالروز شهادت شهید فهمیده در مدارس کشور کلید خورد و تا ۲۲ اسفند ماه که به نام روز شهدا در تقویم رسمی ایران نامگذاری شده، ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: برنامه لاله های روشن در مدارس به نام دانش آموزان و معلمان شهید درحال برگزاری است.
 تا کنون استقبال دانش آموزان نسبت به برگزاری لاله های روشن در مدارس بسیار خوب بوده و شوراها و تشکل‌های دانش آموزی نیز در این زمینه فعال شده اند و تمام مسوولیت این برنامه با دانش آموزان است.
 دانش آموزان در زمینه برنامه لاله های روشن فعالیت های مختلفی چون سرود، و نمایش‌، انشا و دلنوشته نیز آماده و اجرا می کنند.
مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:در قالب این طرح دانش آموزان با هماهنگی تشکل‌ها و پایگاه‌های بسیج مناطق به منزل شهدا می‌روند چرا که دغدغه ما این بود که زیارت خانواده شهدا را از حالت اداری خارج کنیم و این فرهنگ شهادت بتواند از طریق پدر و مادرها و خانواده شهدا مستقیم به فرزندان منتقل شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =