۲۰۰۰ استاندارد آموزشی به سازمان فنی و حرفه‌ای افزوده می‌شود

مهرنوشت: رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: دو هزار استاندارد برای افزوده شدن به پنج هزار و ۴۰۰ استاندارد قبلی سازمان فنی و حرفه ای در دستور کار است.

علی اوسط هاشمی بعدازظهر سه شنبه در نخستین نشست هم اندیشی با نماینده مربیان سراسر کشور که در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد، اظهار کرد: مشکلاتی که در این جلسه مطرح می‌شود به صورت ویژه پیگیری خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه هویت سازمان فنی و حرفه‌ای برگرفته از نقش مربیان در تربیت نیروهای با مهارت است، گفت: سنجش مهارت اهمیت بالایی دارد.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، گفت: محصولات فنی و حرفه‌ای باید در بازار خریدار داشته باشد.
اوسط هاشمی با بیان اینکه تدوین دو هزار استاندارد برای افزوده شدن به پنج هزار و ۴۰۰ استاندارد قبلی سازمان فنی و حرفه‌ای در دستور کار است، افزود: اما صرفاً استاندارد سازی کافی نیست و تربیت مربیان طبق استاندارسازی و تحول الگوی روش تدریس مهم است.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد کارآموزان سازمان فنی و حرفه‌ای فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: این نشان از اعتبار و ارزش آموزش‌های سازمان فنی و حرفه است؛ ما خود را محدود به مخاطبان خاص نمی‌کنیم، اعتبار خود را به حراج نمی‌گذاریم و به کاری می‌اندیشیم که اعتبار سازمان فنی و حرفه‌ای را افزایش دهد.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: طرح ارتقای نظام مربیان برای به روز کردن آموزش‌ها مهم است، باید سنجش را جدی گرفت و نباید صدور گواهی نامه فنی و حرفه‌ای را سبک شمرد.
اوسط هاشمی گفت: هفت استان کشور در منطقه آزاد هستند اما کار مهمی در این نقاط صورت نگرفته است، در استان‌هایی مانند کرمانشاه، کردستان و یا خوزستان پایه مهارت ضعیف است و در مقابل نرخ بیکاری بالایی دارند.
وی با تاکید بر اینکه هشت استان کشور از نظر صنعتی وضع بهتری نسبت به دیگر استان‌ها دارند، گفت: چهار میلیون کشاورز در کشور داریم حال باید به این سوال پاسخ گفت؛ که جایگاه مهارت آموزی در حوزه کشاورزی کجاست؟ باید به وسعت دارایی و ثروت کشور فکر کنیم، اندیشیدن به اقتصاد سبز و مهارت سبز مهم است، باید شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌ها را به سمت سازمان فنی و حرفه‌ای سوق دهیم.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: تشکیل شورای مربیان و کارشناسان در استان‌های مختلف در دستور کار است و در کنار آن هر استان حداقل سه نفر را برای ارتباط با رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای و دیگر مسئولان کشوری این سازمان انتخاب خواهد کرد.
اوسط هاشمی با بیان اینکه آموزش اتباع بیگانه در کشور و پرداخت هزینه آن با کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران است، گفت: دو میلیون اتباع افغانی در ایران وجود دارند به یقین مهارت آموزی افرادی از این اتباع کارگاه‌ها و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای از اینکه بدون مهارت در کشورمان باشند بهتر است اما به یقین آموزش مهارت به افراد دارای ملیت ایرانی در اولویت است.
وی با بیان اینکه اگر در مهارت ضعف داشته باشیم نقاطی آموزش محور را در خارج از سازمان در نظر می‌گیریم، عنوان کرد: نمی‌خواهیم آنچه بر سر دانش نامه‌های دانشگاهی آمده است بر سر مدارک فنی و حرفه‌ای بیاید.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه امروز معادل سازی در اخذ مدرک یک ضرورت مورد توجه است، افزود: در حوزه مهارت نیز در قالب شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی باید این موارد را در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دنبال کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =