واکنش روسیه به رزمایش آمریکا و ناتو در نزدیکی مرزهایش

فارس نوشت: وزیر خارجه روسیه به برگزاری رزمایش آتی آمریکا و ناتو نزدیک مرزهای این کشور واکنش نشان داد و آن‌را غیرمعقول خواند.

 وزیر خارجه روسیه در خصوص برگزاری رزمایشی با مشارکت 20 هزار نیروی آمریکایی در اروپا گفت که روسیه به رزمایش ایالات متحده در اروپا تحت عنون «مدافع اروپا 2020» که قرار است ماه مارس (اسفند ) برگزار شود واکنش نشان خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاوروف»  وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با نشریه دولتی «روسیسکایا گزتا» که روز سه شنبه از سوی وزارت خارجه این کشور منتشر شد، گفت که مسکو این اقدام را به گونه‌ای انجام خواهد داد که خطرات ناخواسته‌ای ایجاد نکند.

لاوروف گفت: «به طور معمول واکنش نشان خواهیم داد. ما نمی‌توانیم فرایندی که نگرانی‌های بسیار زیادی را ایجاد می‌کند، نادیده بگیریم، اما به شکلی واکنش نشان خواهیم داد که خطرات ناخواسته ایجاد نکند.»

وی در ادامه گفت: «افرادی که به برگزاری چنین رزمایش کاملا غیرمنطقی دامن می‌زنند، مایلند اقدامات تلافی جویانه‌ای را مشاهده کنند که باعث تشدید تنش‌ها شود.»

لاوروف افزود که هرگونه واکنش به این رزمایش تهدید کننده امنیت روسیه، منحصرا در قلمروی روسیه خواهد بود.

رسانه‌ها امروز اعلام کردند که آمریکا قصد دارد در قالب یک رزمایش مدافع اروپا، ۲۰ هزار نظامی به اروپا اعزام کند. این حجم نیرو بیشترین شمار نظامیان آمریکایی در اروپا در ۲۵ سال محسوب می‌شود. 

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =