۵ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
ربات‌هایی که عرق می‌کنند تا خنک شوند

همه چیز برای یک ربات ممکن است. عرق کردن؛ راهکار جدیدی است که برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد ربات‌ها استفاده می‌شود.

، در اینجا یک ویژگی جدید به وجود گنجانده شده است، رباتی که عرق می‌کند!

ربات نرمی که برای حالت‌هایی طراحی شده است که پس از ساعت‌ها فعالیت، بیش از حد داغ شده و کارایی آن کاهش می‌یابد.  دانشمند مواد شناس Wallin می‌گوید: یکی از بزرگترین قابلیت‌های انسان تعریق است.  

درون انگشتان این دست رباتی مخازنی وجود دارد که با آب پر شده و از طریق پلاستیک حساس به گرما به سطح وصل شده است. هنگامی که پلاستیک به یک دمای مشخصی برسد، مخازن و حفرات باز شده و آب به سطح می‌ریزد. سپس این آب بخار شده و باعث خنک شدن ربات می‌شود.  

عرق کردن ربات‌ها

اما چرا عرق کردن؟ آیا روش‌های ساده‌تری برای خنک کردن ربات‌ها وجود ندارد؟

اکثر ربات‌ها از فلز ساخته شده‌اند که یک رسانای عالی بوده و به همین دلیل در پخش گرما به خودی خود خوب عمل می‌کنند. اما ربات‌های نرم که برای کارهای ظریف مانند بسته بندی میوه جات و کارهای پزشکی از آن‌ها استفاده می‌شوند از پلاستیک که عایق مناسب است ساخته شده‌اند. هنگامی که استفاده از این ربات‌ها رایج شود، آنها نیز نیاز به روش خاص خنک شدن خود را دارند.  

عرق کردن ربات‌ها

استفاده از غدد عرقی برای ربات مزیت‌های دیگری نیز دارد. می‌توان آن را زیر دمای محیط اطراف خنک کرد و ربات می‌تواند به صورت مستقل و بدون نیاز به خنک کننده خارجی کار کند.  

به گفته محققین این پروژه وجود این غدد در آینده می‌توانند هم برای خنک کردن دستگاه و هم برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل مایعات اطراف محیط دستگاه مورد استفاده قرار گیرند.  

theverge.com

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =