جزئیات اقدامات سفارت ایران در چین برای مقابله با کرونا

ایرنا نوشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین با صدور اطلاعیه‌ای اقدامات و تلاش‌های خود برای کمک به ایرانیان مقیم چین در مورد مقابله با شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد.

در این اطلاعیه که نسخه‌ای از آن امروز (پنجشنبه ۱۷ بهمن‌ماه) در اختیار ایرنا دفتر پکن قرار گرفت آمده است: بامداد چهارشنبه (۱۶ بهمن) پرواز چارتر هواپیمایی ماهان، حامل شماری از هموطن‌ان از شهر قرنطینه شده ووهان چین عازم تهران شد تا پس از گذراندن دوره قرنطینه در داخل کشور، به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند.

در این اطلاعیه آمده است، از ابتدای شروع بحران ویروس کرونا در چین و قرنطینه شدن شهر ووهان، سفارت ایران در پکن به صورت لحظه‌ای پیگیر آخرین وضعیت هموطنان در شهر ووهان و دیگر شهرهای چین بود و در این زمینه اقدامات متعددی به انجام رسانده است.

تشکیل ستاد هماهنگی «کرونا ویروس» در سفارت و ایجاد گروه مجازی اطلاع‌رسانی و هماهنگی در این زمینه و نیز برگزاری جلسات روزمره ستاد و اطلاع از آخرین وضعیت شیوع بیماری و وضعیت هموطنان مقیم کشورمان در چین، بویژه شهر ووهان، در راستای اتخاذ تصمیمات مقتضی (با توجه به بعد مسافت بیش از ۱۲۰۰ کیلومتری شهر ووهان از پکن) از جمله اقدامات سفارت ایران در این زمینه بوده است.

پیگیری امورات مربوطه با دستگاه های اجرایی مختلف در ایران شامل بخش های مختلف وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرکت هواپیمایی ماهان، ستاد کل نیروهای مسلح، دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور و اختصاص خط تماس تلفنی مستقیم ۲۴ ساعته و ارتباط مستمر و مستقیم سفارت با ایرانیان مقیم ووهان جهت پیگیری وضعیت آنها از دیگر تلاش های سفارت ایران در چین در این زمینه اعلام شده است.

در این اطلاعیه آمده است انجام مکاتبات و پیگیری های متعدد جهت رفع مشکلات مربوط به خدمت نظام وظیفه دانشجویان ایرانی مقیم چین به منظور میسور نمودن امکان بازگشت تمام هموطنان مقیم به میهن عزیز اسلامی‌ که در نهایت منجر به صدور مجوز مربوطه توسط ستاد کل نیروهای مسلح کشور شد از دیگر این اقدامات است.

ارسال نیازهای اولیه غذایی و بهداشتی به دانشجویان مقیم شهر قرنطینه شده ووهان در راستای به حداقل رساندن تردد آنها در اماکن عمومی؛ برقراری ارتباط، مکاتبه و پیگیری مستمر در خصوص موضوعات مختلف هموطنان مقیم با بخش های مختلف در چین شامل وزارت امور خارجه، دولت محلی استان هوبی، اداره پست، سفارتخانه‌های دیگر کشورها در پکن و انجام پیگیری‌های لازم جهت بازگرداندن هموطنان مقیم شهر ووهان از طریق هواپیمای چارتر ایرانی که در نهایت پس از اخذ مجوز برای هواپیمایی چارتر ماهان ایر، این کار به سرانجام رسید از دیگر این تلاش ها عنوان شده است.

سفارت ایران در پایان از تمام هموطنان ایرانی که در این مسیر همراه و یاریگر سفارت بودند تقدیر و تشکر بعمل آورده و اعلام کرد که این سفارت با تمام توان خود همچنان پیگیر مسائل و امور مربوط به هموطنان گرامی در سراسر چین خواهد بود.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =