پیش‌بینی هواشناسی/۲۲بهمن برفی با حداقل ۱۰ درجه سردترشدن هوا در اکثر شهرهای کشور

تسنیم نوشت:سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای با اشاره به کاهش ۱۰ تا ۲۰ درجه ای دما طی امروز تا چهارشنبه از بارش برف در اکثر استان های کشور طی امروز و فردا ۲۲ بهمن خبر داد.

بر اساس نقشه های همدیدی  آینده نگری سازمان هاشناسی کشور امروز فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، نوار ساحلی دریای خزر، دامنه های البرز، شمال شرق کشور و دامنه های زاگرس مرکزی به صورت برف و باران همراه با کاهش دما در برخی ساعات وزش باد شدید ادامه خواهد داشت.

امروز همچنین در بخش هایی از جنوب شرق فارش، هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان  خراسان جنوبی بارش باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش ینی شده است.

شدت بارش ها امروز در نیمه غربی سواحل دریای خزر، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان، شمال خراسان رضوی، مناطق مرکزی هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود.

فردا به تدریج از مقدار بارش ها در نوار غربی کاسته شده اما همچنان بارش در سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور ادامه خاهد داشت. بارش در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان به صورت رگبار و رعدوبرق و وزش بادش شدید همراه با کاهش دماست.

در این روز برخی برای برخی مناطق مرکزی، جنوب شرق و شرق کشور بروز پدیده گردوخاک به سبب وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

فردا سه شنبه ۲۲ بهمن د دامنه های زاگرس مرکزی واقع در استان های لزستان، چهارمحال و بختساری، جنوب استان مرکزی بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

شدت بارش های روز سه شنبه مربوط به شرق گیلان، غرب مازندران، جنوب کرمان و شرق هرمزگان خواهد  بود. روز چهارشنبه فقط در بخش هایی از شمال شرق و جنوب شرق بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت و بعدازظهر این روز سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

روزهای پنجشنبه و جمعه در اکثر مناطق کشور آسمان صاف بوده و نیمه غربی کشور با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود. همچنین امروز و فردا  دریای خزر مواج است. خلیج فارس نیز امروز، فردا و روز چهارشنبه مواج پیش بینی شده است.

کاهش ۱۰ تا ۲۰ درجه ای دما

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه ای از نفوذ توده هوای سرد طی امروز تا بعدازظهر چهارشنبه در همه استان ها به جز جنوب شرق کشور خبر داد.   بر اساس این اطلاعیه که رونوشتی از آن به دفتر ریاست جمهوری، دفتر رئیس مجلس، دفتر رئیس قوه قضاییه، دفتر وزرای راه، کشور، نفت،کشاورزی، نیرو، آموزش و پرورش و... ارسال شده نوع مخاطره "کاهش شدید دما (۱۰ تا ۲۰ درجه) همراه با سور باد" اعلام شده است.

اثر این مخاطره نیز افزایش قابل توجه مصرف حامل های انرژی عنوان و نسبت به مدیریت تامین و مصرف حامل های انرژی تاکید شده است.

اطلاعیه هواشناسی ویژه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه ویژه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن از احتمال بارش برف در اکثر استان های کشور طی صبح و بعدازظهر فردا ۲۲ بهمن خبر داده است.

۱۷۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =