۰ نفر
۱۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۶:۴۳

فارس نوشت:

احمد شجاعی، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: وضعیت ماده مخدر «میو میو» در کشور در حال حاضر تحت کنترل است اما این خطر وجود دارد که این ماده با نام‌های جدید در کشور عرضه شود. سازمان پزشکی قانونی کشور چندی قبل در مورد ماده "میو میو " که ماده مخدر جدیدی در جهان به حساب می‌آید، هشدارهای لازم را ارائه کرد تا مسئولان و افراد جامعه متوجه ورود این ماده مخدر جدید به کشور باشند.

به گفته او این ماده مخدر هنوز به صورت موردی به ایران وارد می‌شود و جای هیچ گونه نگرانی نیست: ولی این خطر وجود دارد که این ماده مخدر جدید با عناوین مختلفی وارد کشور شود.

چندی پیش جابر قره‌داغی، رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی از ورود یک ماده روانگردان صنعتی به کشور خبر داد: این ماده به نام میو میو به طور غیر قانونی در چین تولید می‌شود و از طریق اینترنت به فروش می‌رسد.

مفدرون از خانواده آمفتامین‌هاست که به نام‌های عامیانه‌ای همچون مف (meph )، نمک، میو میو، حمام نمک و موج عاج در بین افراد شناخته می‌شود.

به گفته قره‌داغی این ماده روانگردان به شکل قرص، کپسول و پودر سفید رنگ عرضه می شود: مفدرون به صورت خوراکی، تدخینی و تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرد و اثراتی شبیه اکستازی، آمفتامین‌ها و کوکائین دارد.

44

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =