میزان صادرات مرز سیرانبند بانه امسال ۱۲۶ درصد رشد داشته است

استاندار کردستان گفت: مرز سیرانبند بانه در ۱۰ ماهه گذشته از لحاظ صادرات ۱۲۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهمن مرادنیا در بازدید از مرز باشماق و بازگشایی معابر مرزی موقت به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در ده ماهه اول سال طبق گزارش گمرک ۱۶۲ میلیون دلار صادرات انجام شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۱۲۶ درصدی را نشان می دهد.

وی با تقدیر از تمامی دستگاهها و نهادهایی که طی چند روز گذشته برای بازگشایی رسمی بازارچه های موقت غیر رسمی در استان تلاش کردند، افزود: استعدادهای فراوانی در منطقه وجود دارد که هم در صادرات و هم در واردات اقلام مورد نیاز کشور می توانند کمک کنند.

مرادنیا با درخواست از وزیر صمت برای کمک به توسعه زیرساخت های مرز سیرانبند ادامه داد: در صورت تامین و ایجاد زیر ساخت ها صادرات از مرز سیرانبند می تواند تا سه برابر افزایش پیدا کند.

استاندار کردستان تصریح کرد: سفر وزیر صنعت به کردستان و مرز سیرانبند فرصتی برای کردستان در جهت توسعه است، کما اینکه در این سفر وعده داد شد که اعتباری به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان به منطقه ویژه اقتصادی برای اتمام فاز اول اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکە با سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت بازارچه های موقت غیر رسمی رسمی عملا در سه منطقه استان بازگشایی شدند، افزود: واردات ۱۰۰ قلم کالا رسما با ثبت آماری از امروز امکان پذیراست و این امر خدمتی به مرزنشینان ومردم بزرگوار مناطق مرزی در جهت بهبود شرایط معیشتی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1350996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =