محمد کارت با «شنای پروانه»، رکورددار نامزدی جشنواره فیلم فجر

فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت، با نامزدی در ۱۲ شاخه، رکورددار سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فهرست نامزدهای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، شامگاه دوشنبه ۲۱ بهمن، در یک نشست خبری ویژه در پردیس ملت، اعلام شد.

براساس این فهرست، فیلم سینمایی «شنای پروانه» ساخته محمد کارت، در ۱۲ شاخه رکورددار است و پس از آن دو فیلم سینمایی «درخت گردو» از محمدحسین مهدویان در ۱۱ شاخه و «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی در ۱۰ شاخه، در رتبه‌های دوم و سوم نامزدی بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر قرار دارند.

پس از این سه فیلم، «روز صفر» سعید ملکان در ۹ شاخه نامزد دریافت جایزه شده است. در جایگاه‌ بعدی این فهرست، فیلم‌ «پوست» به کارگردانی مشترک بهمن و بهرام ارک با ۶ عنوان نامزدی قرار دارد. «تومان» از مرتضی فرشباف، «آتابای» نیکی کریمی و «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا با ۵ نامزدی، در رتبه بعدی این فهرست قرار دارند.

دو فیلم «سینما شهرقصه» به کارگردانی کیوان علی‌محمدی و «سه کام حبس» سامان سالور در چهار شاخه نامزد شده‌اند و «من می‌ترسم» از بهنام بهزادی و «ابر بارانش گرفته» ساخته مجید برزگر هم با نامزدی در سه شاخه، در ادامه فهرست جای دارند.

«مردن در آب مطهر» کارِ برادران محمودی، «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها، «مغز استخوان» از حمیدرضا قربانی، «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی و «آبادان یازده ۶۰» با نامزدی در دو شاخه، فیلم‌های بعدی این فهرست هستند.

«عامه‌پسند» سهیل بیرقی با تنها یک عنوان نامزدی، در ردیف پایین فهرست فیلم‌هایی قرار دارد که سودای سیمرغ دارند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1351295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =