وزیر راه: افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال هفته اول اسفندماه است

تسنیم نوشت: وزیر راه با اعلام وعده جدیدی برای افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال،گفت:‌شوربختانه تعداد تصادفات و تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته در کشور افزایش یافته است.

محمد اسلامی با اشاره به این‌که قطعه یک آزادراه تهران-شمال هفته اول اسفند امسال با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، اظهار کرد:‌این پروژه مراحل تست و کنترل های نهایی خود را طی می کند.

وی با بیان این‌که آزادراه تهران – شمال یکی از افتخارات مهندسی کشور است، افزود: یکی از موارد بسیار با اهمیت برای کشور افزایش ضریب ایمنی و استاندارد جاده ها، زیرساخت ها و وسائط حمل و نقل است به همین دلیل برنامه های متنوعی تعریف و در حال اجراست. این برنامه ها شامل سه بخش اساسی شامل زیر ساخت ها، وسیله نقلیه و الزاماتی که باید مجموعه سفر را پشتیبانی کند.

وی با اعلام این‌که در حوزه زیرساخت‌ها به خصوص در بخش توسعه ریلی اقدامات خوبی در کشور انجام شده است، ادامه داد: اگر وقفه ای در روند کارها ایجاد نشود تا سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شده ۱۰۰۰ کیلومتر خط ریلی دیگر به مجموعه خطوط سراسری راه‌آهن کشور اضافه شود.

اسلامی گفت: توسعه شبکه ریلی باعث کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا، تلفات جاده ای، افزایش ضریب ایمنی، حفظ محیط زیست، کاهش جابجایی هزینه کالا و مسافر و بسیاری موارد دیگر می شود. همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۴۸۵ واگن باری و مسافری و لکوموتیو به این ناوگان اضافه شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که از ابتدای امسال تاکنون ۷۲۴ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه شده است، تصریح کرد: این اقدام در جهت کاهش نقاط حادثه خیز جاده ای بسیار مهم و حائز اهمیت قلمداد می شود. به‌ طور کلی در بخش بهسازی و نوسازی راه های کشور برای ایمن سازی و بهینه شدن حمل و نقل فعالیت های خوبی در حال انجام است.

اسلامی یادآور شد:‌ متاسفانه شدت تصادفات جاده ای در بزرگراه ها و آزاد راه ها افزایش پیدا کرده که بیشتر به سبب عدم رعایت مقررات، خستگی و خواب آلودگی از سوی رانندگان است.
 با توجه به هشدارها و تذکرات متعدد و گوناگونی که داده می شود متاسفانه حوادث تلخ و ناگواری همچنان در سطح جاده ها اتفاق می افتد.

وی با بیان این‌که "شوربختانه" درمجموع تعداد تصادفات و تلفات جاده ای نسبت به سال گذشته در کشور افزایش نشان می دهد، اظهار کرد: ۸۰ درصد وقوع تصادفات جاده ای در اثر بی احتیاطی رانندگان است.  برای کاهش تصادفات و سوانح جاده ای تمهیدات و سختگیری ها برای ناوگان حمل و نقل عمومی در حال افزایش است. راننده حمل و نقل عمومی معلم رانندگی در جاده ها هستند یعنی مردم و بقیه باید از دست آنان رانندگی را یاد بگیرند.

۲۲۳۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1351334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =