مهم نیست تور اروپا یا تور استانبول را می خرید، با این روشها راحت سفر کنید

به نظر شما چطور می توان برای سفر به قلب جنگلهای آفریقا و یا بازارهای شناور تایلند، یک نوع وسایل با خود به همراه برد؟ اگر زیاد سفر کنید، به مرور متوجه خواهید شد که هرقدر وسایل کمتر و ضروری تر همراه خود داشته باشید، راحت تر خواهید بود.

بارها پیش آمده که مسافران بعد از خرید توهای خود از ما سوال بپرسند که در تور استانبول یا به ویژه تور اروپا چه وسایلی همراه داشته باشند تا با مشکلی برخورد نکنند. حالا بر اساس تجاربمان از سالها سفر، نکاتی را جمع آوری کردیم و پیشنهاد می کنیم پیش از حرکت به سمت مقصد آنها را در نظر داشته باشید.

شروع با یک چمدان هوشمند

این یک نکته منطقی است که اگر چمدان کوچکی بردارید، امکان این که در لحظات آخر وسایل اضافی به چمدان خود اضافه کنید را نخواهید داشت. اگر چند ساعت دیگر باید سفر خود را آغاز کنید و برای مثال یک تور دبی گران قیمت خریداری کرده اید و هنوز چمدان مناسب ندارید و باید با عجله چمدان بخرید، در نظر داشته باشید که سفر سبک همیشه بهتر است؛ پس چمدان یا کوله ای که فقط لوازم ضروری شما در آن جا شود را انتخاب کنید.

استفاده درست از چمدان

فرض کنید که چمدان مناسب خود را تهیه کردید و حالا نوبت به جمع کردن وسایل است. مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید، استفاده درست از تمامی فضاهای چمدان یا کوله خود می باشد. حتما شما هم این موضوع را تجربه کردید که اگر لباس های خود را با فشار زیاد لوله کنید، می توانید لباس های بیشتری را در چمدان جا بدهید اما این روزها به راحتی با خرید وکیوم می توانید وسایل خود را فشرده کرده و مقدار زیادی از لباس و ملزومات سفر را در چمدان جا بدهید. اشتباه نکنید منظور ما این نیست که تا جایی که چمدان شما جای دارد وسایل را در آن جا بدهید بلکه قصد ما سوق دادن شما به مرتب بودن و استفاده بهینه از فضای چمدان است.

جداکننده های دوست داشتنی

جدا کننده ها به راحتی از پلاستیک فروشی ها قابل خرید هستند. نکته ای که جداکننده ها را دوست داشتنی می کند این است که علاوه بر کمک کردن به شما برای مرتب مانند وسایل، به صورت پیش فرض برای چگونه چیدن چمدان ها طراحی شده اند و این موضوع برای توریست های کم تجربه بسیار مفید خواهد بود.

راز عدد سه

گردشگران حرفه ای زیادی توصیه کرده اند که همیشه در حین جمع آوری وسایل به عدد سه توجه داشته باشید؛ به این معنا که برای سفرهای سه روزه یا یک ساله فقط سه دست لباس همراه داشته باشید، سه دست تیشرت، سه دست شلوار و... یک لباس را بپوش، یک لباس را بشور و یک لباس را خشک کن، این است راز عدد سه در سفر.

ترکیب و ست

هنگام جمع آوری لباس، لباس هایی را انتخاب کنید که بتوانید آنها را به صورت ترکیبی با سایر لباس ها بپوشید. برای مثال فرض کنید تور آنتالیا را خریده اید و راهی این شهر هستید، بهتر است که به جای همراه بردن چند دست لباس ساحلی، شلوار با رنگ های مختلف همراه ببرید تا بتوانید آن را با تی شرت های مختلف ست نمایید. اگر خانم هستید، سعی کنید که یک شلوارک، یک شلوار و یک دامن همراه ببرید تا حق انتخاب بیشتری داشته باشید.

لباس سنگین، هرگز

حتی اگر در زمستان به سفر می روید، از همراه بردن لباس های سنگین بپرهیزید و مطمئن باشید همیشه پوشیدن چند لایه لباس معمولی شما را گرم نگه خواهد داشت. در سفر ممکن است دچار حادثه شوید برای مثال شاید تنها لباس گرم و سنگینی که همراه بردید، خیس شود و یا به قدری کثیف گردد که نتوانید از آن استفاده نمایید و حتما می دانید که اگر این نوع لباس ها خیس شوند، هرگز شما را گرم نخواهند کرد؛ از سوی دیگر امکان دارد که هوا گرم شود و شما بمانید و چند دست لباس گرم و سنگین.

پوشش سنگین در هواپیما

اگر از پس هزینه های اضافه بار بر نمی آیید و باید لباس های زیادی با خود همراه ببرید، توصیه می شود که تا می توانید، لباس های خود را به تن کرده و سپس سوار هواپیما شوید. با این روش احتمالا وقتی به مقصد برسید، لباس های شما از عرق بدنتان کاملا خیس است به همین خاطر این روش را فقط به کسانی توصیه می کنم که هزینه اضافه بار برای آنها بسیار سنگین می باشد و در مقصد امکان شستن لباس های خود را دارند.

شما چه روش هایی برای بستن یک چمدان سبک در نظر دارید؟

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1351849