نبود تفکر توسعه، دلیل عدم موفقیت برنامه‌های توسعه در کردستان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: نبود تفکر توسعه از جمله دلایل عدم موفقیت برنامه‌های توسعه در استان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهرام نصراللهی زاده در نخستین جلسه آینده پژوهی توسعه استان کردستان با عنوان ظرفیتها و مزیت های نسبی جغرافیایی و کشاورزی استان که در راستای تبیین گام دوم انقلاب اسلامی با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه کردستان در محل سالن جلسات سازمان مرکزی برگزار شد اظهار داشت: ضروری است جامعه دانشگاهی استان با برنامه ریزی‌هایی بر اساس پتانسیل‌های استان، برای توسعه استان همفکری کنند.
وی افزود: نبود تفکر توسعه از جمله دلایل عدم موفقیت برنامه‌های توسعه در استان است.
رئیس دانشگاه کردستان نیز در این نشست بیان کرد: دانشگاه کردستان در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای ایفای نقش در این زمینه اعلام آمادگی می‌کند.
رحمت صادقی از معاونت فرهنگی و پژوهشی دانشگاه خواست تا با برگزاری جلسات  و تخصصی تر کردن آنها ضمن ایفای نقش در این زمینه، به دنبال اخذ خروجی باشند.
 وی با اشاره به وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری مسئولان استان، تصریح کرد: خوشبختانه نیروی انسانی کارآمد و اعتبار موردنیاز در استان داریم اما متاسفانه به دلیل ضعف در انجام کار تیمی و نبود تفکر سیستمی نتوانسته‌ایم در پیشبرد برنامه‌های توسعه موفق باشیم.
رییس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه گاهی برخی افراد منافع فردی را به منافع جمعی ترجیح می‌دهند، عنوان کرد: نکته‌ای که در سیاست گذاری‌ها و اجرای کارهای اجرایی تاثیرگذار است، استفاده از داده های قابل اعتماد است بنابراین باید هم مطالبه‌گری و هم انتقاد  بر اساس داده‌های متقن باشد تا سیاستگذاری‌ها هم بر همین اساس برنامه‌ریزی و بتوانند تاثیر گذار باشند.
در پایان هم اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه سوالات مختلفی در خصوص چرایی عدم توسعه استان و برنامه‌های سازمان برنامه و بودجه از رئیس سازمان پرسیدند که در پایان به انها پاسخ داده شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1352149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =